Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Beställt en 2,4d summum My10 för fem veckor sedan. Den lilla detaljen är att den heter ju 2,4d business summum. Hade jag beställt denna bil för rätt många veckor sedan hade det varit möjligt att välja fritt i tillvalen, tex taklucka SUBWOFER, detta är t ex två tillval som jag velet ha :D dessutom kunde man då välja vilken färg man ville ha. När man väl tog fingret ur baken och "nu skall vi köpa ny bil" då kan man ju uppgradera sin business momentum till en summum, tur är väl det, men sen kommer man då till punkten att välja stereo. Jag vill ju ha high performance OCH SUBWOFER, det gick ju inte, kunde bara välja till high performance, suben kunde jag inte få (har suben idag i min gamla V70) då tyckte säljaren att jag kunde köpa suben som tillval när jag väl fått den nya bilen hos reservdelsnissarna på Volvo, och det gick jag på. Går till reservdelsdisken hos min Volvo handlare efter att jag beställt bilen och får då reda på att beställer du inte bilen med Sub från början kan jag inte köpa den som tillbehör, däremot kan jag köpa den som reservdel, men då har jag ju inte kablar och dyligt framdraget, så med andra ord. Det blir inte någotn Sub, min fråga är nu. Tror Volvo att jag skall köpa en traditionell Summum utan business till ord. pris bara för en Sub och en taklucka. Så dum är ju inte ens jag. Prispåslaget blir ju typ 35000kr + priset på suben(3000kr) + takluckan(10000kr) Bilen var ju inte tillverkad, hur svårt kan det vara att få en bil med en Sub och en taklucka. Säljaren sa att det inte går. Allting går menar jag på. Vet någon varför det är så här? Är Volvo bara dumma här och tror att de skall tjäna pengar. Jag hade förstått om t ex bilarna stod på gården hemma så man fick sin bil på fem minuter, men bilen va ju inte ens på linan efter en vecka för då ringde säljaren och undrade om jag skulle köpa en premium sound stereo istället, men kunde ju inte få suben till den heller så varför slänga ut 16000kr i havet. Jag blir nog nöjd till slut, men man blir lite störd att man köper en ny bil som man inte är riktigt riktigt nöjd med. Kärringen är ju nöjd :D det är ju bra
Användarvisningsbild
av AndersP
Ja det där är mysko med att det inte går att lägga till vad man vill numera.
Jag beställde exakt det du önskade i somras, levererades 9/9-09.
Det skiljde dock på färgen, min fru ville ha oystergrå också.
Efter mycket velande(diskuterande) fram å tillbaka blev det seashell :D
Takluckan är kanon, härligt med allt ljus som kommer in i bilen ovanifrån.
Subban, och här kommer det smärtsamma för dig, den måste man bara ha.
Ljudet är rätt platt utan, ångrar lite att det inte blev Premium sound ??:-/
I V70N var ljudet bättre på standardstereon än vad den är i High Perf. i V70II
Men jag tror du kommer att bli hur nöjd som helst ändå
Snacka med säljarn, de måste bara gå att trycka in en subba ?:-/
av s6025t
Har du kollat hur mycket det går o göra på priset på en "vanlig" taditionell summum tror det går o få 10% på priset minst....Buisness summum är ju redan prissatta så det inte går o få någon rabatt....
Buisness paketen finns väl mest till för tjänstbilsåkare för att priset ska bli förmånligt......
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jo fast visst går det att få rabatt på business summum, jag betalade bara två tusen upp till en summum från momentum, så visst fick jag rabatt, och kunde inte pruta ner en traditionell summum till de pengarna. inte ens med LRF avtal kom jag ned till de pengarna. Så jag får väl vara nöjd ändå, jag kommer att bli nöjd, med så störande att de säger att det inte går. Jag menar att om bilen som produceras framför mig i Torslanda är en traditionell summum fast t ex en D5 205 så går det jätte bra att få en Sub, men bara för att min heter "business summum" så går det inte. Volvo vinner inte på detta, visst de sålde en bil, men de sålde inte bilen till en kund som blev 100% nöjd bara 99.99999% jag stör mig på sånt här! Volvo måste ju kunna förstå sånt här. De vinner ju inget på att inte få mig nöjd el?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Då jag beställde min 2,5FT Summum råkade jag ut för samma sak. Dock har jag för mig att det även gick att beställa den rena Summum, d.v.s. utan Business summum. Håller med om att det var fattigt med tillval. Jag har vant mig vid subwoofern och massa annat som man inte kunde välja med business summum. Jag valde alltså en vanlig Summum och kunde då välja till precis fritt. Beställde 25 Sept. Det blev dock mycket dyrare. Med den utrustning jag vill ha (samma som min nuvarande 2,0F) så hamnade jag på 392.000. Saftigt mycket mer än de 332.000 som Business Summum kostade. Så en sak kan du glädja dig åt, de kampanjbilar som såldes blev riktigt, riktigt prisvärda :-)

p.s. även om det finns monteringsinstruktioner är jag inte säker på att mjukvaran klarar av en sub. Som du vet är den koplad till displayen och menyn där du väljer effekt etc. Kolla detta innan du köper en och kopplar in.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är bara som det är. Man får ta det! :wink:

Jag vill ha silvriga rails på min beställda XC60 D5 awd R-design, alltså precis som alla pressbilder visar. Men det går inte! Vill man ha det måste återförsäljaren skruva sönder i princip hela bilen och sedan byta rails.

Man kan flyga till månen, men det går inte att få silvriga rails på en R-design, eller en sub på en V70 Business Summum :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Förlåt om jag verkar okunnig, men Business Summum har väl lägre förmånsvärde än "vanlig" Summum. Då tror jag att skattereglerna säger att viss utrustning inte får finnas. Annars skulle väl alla beställa en Business Summum och plocka på den för att få lägre förmånsvärde. Så det är nog bara att välja antingen beställer man en Business till ett lägre pris och avstår från vissa "godsaker" eller så tar man ett djupare tag i plånboken och går hela vägen. Jag tror nog inte att man skall skylla på Volvo utan skattereglerna.
av JHg
KKR skrev:Förlåt om jag verkar okunnig, men Business Summum har väl lägre förmånsvärde än "vanlig" Summum. Då tror jag att skattereglerna säger att viss utrustning inte får finnas. Annars skulle väl alla beställa en Business Summum och plocka på den för att få lägre förmånsvärde. Så det är nog bara att välja antingen beställer man en Business till ett lägre pris och avstår från vissa "godsaker" eller så tar man ett djupare tag i plånboken och går hela vägen. Jag tror nog inte att man skall skylla på Volvo utan skattereglerna.
Det var det som gick att göra fram till augusti/september i år.
Jag köpte en V70 Business Summun och kunde plocka på precis vad jag ville. (och det gjorde jag :D )

Det var innan farbor Borg och co. kom på att det gick inte för sig...
av hansjkpg
JHg skrev:
KKR skrev:Förlåt om jag verkar okunnig, men Business Summum har väl lägre förmånsvärde än "vanlig" Summum. Då tror jag att skattereglerna säger att viss utrustning inte får finnas. Annars skulle väl alla beställa en Business Summum och plocka på den för att få lägre förmånsvärde. Så det är nog bara att välja antingen beställer man en Business till ett lägre pris och avstår från vissa "godsaker" eller så tar man ett djupare tag i plånboken och går hela vägen. Jag tror nog inte att man skall skylla på Volvo utan skattereglerna.
Det var det som gick att göra fram till augusti/september i år.
Jag köpte en V70 Business Summun och kunde plocka på precis vad jag ville. (och det gjorde jag :D )

Det var innan farbor Borg och co. kom på att det gick inte för sig...
vill bara försvara volvo lite med det här med att bygga på vad som helst , visst det är en svensk bil som buggs i sverige , men på hur många andra bilar kan man bestämma allt som man kan på en volvo , försökte för några år sedan få andra färger på tyget i en toyota camry, till blå bil fanns blå inredning inget annat , snacka om stelt*S*
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]