Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag skulle behöva ett nytt antennspröt, som det är nu åker bara första delen upp (motordrivet) , resten sitter stenhårt, hjälper inte att dra för hand, jag misstänker att det "rostat" fast. Någon som har en instruktion på hur man byter det? Vad kostar antennsprötet? En vanlig antenn är inget alternativ :wink:

Är tacksam för hjälp!

/Kalle
Användarvisningsbild
av Taxen47
Försök att antingen montera ner hela kittet och plocka itu locket och kika vad som har hänt där inne,eller också gör det på plats.Smörj upp antennen samt kolla ifall kuggstången är trasig och hindrar antennen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Börjar man med att lossa på muttern som sitter runt antennen på utsidan av bilen?

Har provat smörja utifrån och köra antenn upp och ned men det blir ingen skillnad
Användarvisningsbild
av Taxen47
Ta bort inredning i skuffen,så du ser hur motordelen ser ut och lossa sen fästskruvar samt muttern där uppe på skärmen.Sen kan du se om det går att ta bort locket och se hur det är invändigt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jotack. Nu har jag tagit bort hela delen, satt bara med en liten skruv :o . Men jag får inte loss antennröret! verkar vara limmat :!:

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]