Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rozenmi
hej har en 740 som läkcker soppa. En av slangarna som går in i tanken har rostat sönder å gåt av hur löser jag detta på ett biligt sätt?
Användarvisningsbild
av timor
Skarva med en bensinslang och 2 klammer.

* Ner under bilen och kolla yttremåttet på röret, förslagsvis med ett skjutmått.
* Åk till t ex biltema och köp en bensinslang, finns mindre bitar att köpa. Se till att rörets yttremått stämmer med innermåttet på slangen.
* Köp 2 slangklammer, och här vill jag inte rekommendera biltema av egen erfarenhet. Ta hellre t ex mekonomen, kostar bara någon tia styck.

Eftersom du frågade efter en billig lösning rekommenderade jag lågpriskedja i detta exempel.
(ifall nån undrar) :wink:
av rozenmi
de går inte att göra på detta vis för den har gåt av pricis där den går in så det finns inget att festa slangen i.. :???:
av Cicaro
Kemisk metall borde hålla om det bara fäster(iom att det går att laga både element och högtrycksystem i kompressorer)... Kontrollera bara i bruxen till denna först att just den du köper tål bensin och oljor...

Däremot kostar ju kemisk metall en del så är nog värt att kolla vad ett nytt rör kostar...
av Vovlo_Henrik
Du kan nog använda lite vad som hälst och få det att funka men hur länge funkar det?? Byt rör och lägg ner arbetet nu så slipper du bli ståendes dagen innan julafton, 1 meter snö och -25 :wink:

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]