Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har bytt bromsskivor och handbromsbackarna på min 855 nyss. Efter detta justerade jag handbromsen efter att ha läst en guide här på forumet. Nu tar handbromsen mycket bra framåt på 5-6 hack men betydligt sämre bakåt. Någon som vet varför den inte tar lika bra bakåt som framåt?

Jag har även haft problem med glapp i övre lampan på vänster baklyse ett tag nu. Den brukar hoppa igång om man slår till på lampglaset så det måste ju vara något i lamphållaren eller något kontaktstycke kanske? Någon som haft liknande problem och vet vad det kan vara?

Tacksam för svar
Kan du inte kolla hur lampan sitter i sin hållare? Eller om hållaren inte sitter som den ska? Tror man ska bort med högtalaren i stolpen om du har en sådan. Kolla instruktionsboken hur du får loss den.
Mvh Kalle
~Kalle~ skrev:Kan du inte kolla hur lampan sitter i sin hållare? Eller om hållaren inte sitter som den ska? Tror man ska bort med högtalaren i stolpen om du har en sådan. Kolla instruktionsboken hur du får loss den.
Mvh Kalle
Har haft loss lamphållaren och bytt lampa, undersökt så att lampan får kontakt dock utan större resultat.
Brukar bli oxid på kontaktytorna mellan lamphållare och lyktinsats. Putsa av med en fin slipduk så blir det kontakt. Ang. handbromsen har jag exakt samma problem med min 855, låser lätt hjulen framåt men tar noll (0) bakåt ?:-/
Följer tråden med stort intresse. Kanske "Carman" har nån idé
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]