Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zilv
Funderar på att köpa en nyare v70 -05 uppåt , men är osäker på vad för motor jag ska ha? vad tycker ni? är det något mer jag ska tänka på vid köpet av v70???
Användarvisningsbild
av Loner
Jag tycker 2.5T, det är enligt mig den bästa motorn för vardagskörning, visst skall du trimma och alltid nyttja varje växel fullt ut. Ja då skall du köpa T5.

/L
av Teemu
tyckte personligen att 140hk dög bra åt oss. Inga problem med att orka med en husvagn heller hade vi. Tror det är mycket en smak sak och delvis beroende på kör stil. Bara ut och prova tycker jag.
av matzen10
Precis, smaken är som baken! Det finns flera varianter att välja mellan och ingen är dålig på något sätt. Allt beror på din/era preferenser och användningsområdet. Och så lite på priset då.
Själv kan jag rekommendera AWD (fast jag har ju iofs S60). Den drar inte nämnvärt mycket mer soppa än en bil utan fyrhjulsmöjligheten.
Det finns rätt mycket info i den här delen av forumet som behandlar "bra att veta" och tänkbara svagheter på modellen som helhet. Bläddra igenom inläggen och kolla lite för att se vad du kan förvänta dig av V70 (om du inte redan vet det förståss). Det kan ju kännas tryggt att på förhand ha med sig lite info när man kommer till handlaren, menar jag.

Lycka till med din investering och vi ser fram emot bilder på dyrgripen!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tycker 2,5 T (210) är skönast/roleigast & bekvämast att köra
Användarvisningsbild
av Zilv
tack för svar =)

undrar om någon har 140 hk med chip ?? 188hk efter chip funkar det bra ?
av Frigge
Zilv skrev:tack för svar =)

Om du villa ha dyra problem kan jag rekomendera att trimma en 140 hkr.
När den väl är chippad går det inte göra uppgradering på motorstyrsystemet utan att styrenheten slutar fungera helt o hållet till en kostnad av ca 8000-10 000 kr.

Köp istället en riktig 170 hkr om det är den motorn du vill ha.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Brainy
Frigge skrev:
Zilv skrev:tack för svar =)

Om du villa ha dyra problem kan jag rekomendera att trimma en 140 hkr.
När den väl är chippad går det inte göra uppgradering på motorstyrsystemet utan att styrenheten slutar fungera helt o hållet till en kostnad av ca 8000-10 000 kr.

Köp istället en riktig 170 hkr om det är den motorn du vill ha.

/Fredrik
eh va? källa på detta?

/Anders
av jbl
Även jag rekommenderar med motorn 2.5T. Klockren motor i mina ögon på alla sätt och vis.
Användarvisningsbild
av CarMan
man ska ju inte glöma bort 185 hk deiseln. en väldigt trevlig maskin. drar man nått tungt så ska man ha en sån!

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]