Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det du har där är ett VDO mätarhus. Så det är bara att leta efter en färddator med grå kabel med svart flat kontakt.
Tjena!
När vi ändå håller på tänkte jag fråga om det är grå kabel med svart flatkontakt som gäller även på 850 turbo -94?

Tack för ett bra forum för övrigt! :D
Exs skrev:Tjena!
När vi ändå håller på tänkte jag fråga om det är grå kabel med svart flatkontakt som gäller även på 850 turbo -94?

Tack för ett bra forum för övrigt! :D
vad jag sett finns de turbo modellerna som har båda "då jag har en kille som säljer både gammla turbo huset med färdator och nya turbo huset med färdator"..

och 94 tillhör vell den gammla modellen så antar den borde va lika grå/svart som glt 92?
ericsson88 skrev:
nypa00 skrev:Det du har där är ett VDO mätarhus. Så det är bara att leta efter en färddator med grå kabel med svart flat kontakt.
och då kommer allt funka "alla datorns mätområden"?

Det bör den göra, då jag monterade en färddator i mitt hus förra helgen. Men för ingen garanti att det fungerar på din. För att vara säker är det bara att använda sig av "Trial and Error" metoden :)

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]