Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej folket. :D
Har sökt runt här på forumet och försökt hitta en lösning. Men jag gör en tråd eftersom jag inte hittade svaret. Det är så att jag har en 850 -92 alltså dom höga lysena med en H4 i varje lyse, och nu har jag monterat låga lyserna alltså två H1 i varje lyse. Och kollar du på en 850 som har låga lyserna original så lyser fortfarande halvljuset när du slår på helljuset. Problemet när jag får nu är att mitt halvljus slocknar när jag slår på helljuset eftersom jag hade H4 innan. Hur löser jag enklar det? Vill ha hallvljuset lysande samtidigt om helljuset. Är det bara plocka ett ljusrelä från en nyare 850 och stoppa dit? Passar det rakt av i såfall? Vore tacksam för smarta lösningar innan jag tröttnar och river ur hela ljussystemet och åker och köper relä och kablar och bygger om allt från början :lol:

Och jag har även monterat dimljus på bilen, och eftersom min är för gammal så finns det inge kablar fördraget. Hur löser man det lättast utan att bygga om allt? :)

MVH Kim
goransson89 skrev:
ketto skrev:ett relä från -95 och uppåt ska nog göra susen!
Är det så simpelt att det bara är att byta relä? Passar det rak av? :)
ja, de ska passa rakt av va ja har läst mig till!
V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]