Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Ett tag fanns den vilda idén att fälla in en tv i väggen, den sitter monterad på hjärtväggen så jag har 195's reglar.. men det får bli ett projekt för framtiden..
nån gång skall även jag få tid igen för min gamla hobby, ljud... blir ju mumma att nyttja utrymmet inne i väggen för front-system.

/L
Användarvisningsbild
av cybermunk
Trevlig ide. En liten fundering bara blir det inte lite risk för överhettning om du bygger in den i väggen?
Användarvisningsbild
av Loner
cybermunk skrev:Trevlig ide. En liten fundering bara blir det inte lite risk för överhettning om du bygger in den i väggen?
Eventuellt, det får man räkna på och se om man får ta upp hål i reglarna för att utöka volymen, ett annat sätt är att nyttja tilluften som finns genom väggen, och låta ett svagt flöde kyla tv'n.
Men detta projekt blir aldrig sjösatt,
däremot projektet med inbyggda högtalare i väggen lever kvar på ritbordet.

/L
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja väggfasta högtalare låter ju inte så tokigt.
Användarvisningsbild
av Loner
Tanten köpt en hylla som skulle upp:
Bild

Efter över ett halvårs bråkande kom äntligen listen mellan kyl&frys, så står skåpen still!, återstår bara att fixa en passbit ovanför:
Bild

Pysslar lite med en "bänk" under tv'n
Bild
Användarvisningsbild
av Loner
Scania skrev:Börjar bli riktigt ombonat i det nya huset. Inte mycket kvar invändigt nu väl?
Återstår väl en hel del småpyssel, då vi medvetet inte bara köper nått bara för "att". Men det är väl det vintern är till för, la ju ganska mycket tid och ork på stenar och plattor i höstas.

Och som jag sagt förrut, när man väl bor i det hela hinner man inget, bygg hus INNAN ni skaffar barn...

/L
Användarvisningsbild
av cybermunk
Haha, Loner det där om barn och hus kunde inte vara mer sant. Känner flera som skaffat knoddar och sen satsat på att bygga hus det har brakat åt skogen till viss del.

Lycka till med småplocket som e kvar.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 46

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av s[…]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]