Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av DjJoakim
inskaffade mig en 740 förra veckan.
Har pillat som fan på den, gick dåligt och såfort du bara rörde lite på gasen så dog den, ni som fått detta problem löser det genom att byta luffmassemätaren som sitter innan luftburken, se till att de är likadan som innan.
Iaf.. pluggen som sitter i blocket ( frostpluggen ) va borttagen på motorn, fattar inte vem fan som tog den..
så skulle ja och en polare göra ny, började med en gummiring och drog på fett med kemisk metall, lossnade..
sen körde vi en bricka som passade i hålet precis, drog på kemisk metall så de blev som en vägg, funkade tills motorn gått 20 min, då lossnade den och de spruta ut vatten..
Ska in imorgon och köpa ny plugg, en riktig frostplugg, men min fråga är då, går det att trycka / hammra in den medans grenröret sitter på ? eller är det jätte bökigt?
för grenrörets skruvar är sönder så drar du upp dom får du aldrig tillbaks de igen..

tacksam för svar.
av Vovlo_Henrik
Kanske suttit motorvärmare monterad där?? Se till att du gör rent där pluggen ska sitta sen sätter du pluggen på plats (åt rätt håll, bulan utåt) sen tar en större modell av don och knacka till mitt på pluggen så säger det "plopp" sen sitter den på plats :-)-) Om du använder en längre don så borde du komma förbi eller kanske mellan grenröret?? Beroende på vilken plugg det är... :wink:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bulan utåt om det är en så gammal så det är kupade pluggar. Så--> (
Nyare är hattplugg med en kant --> ] Då får man använda en hylsa som passar precis innanför kanten, och det är lite viktigare att slå rakt på och inte snett.
I vilket fall, putsa rent i hålet och lägg lite loc-tite runt kanten på pluggen så blir det bra.

(ändrade rubriken)
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]