Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tompa76 skrev:Hej!

Jag undrar om man kan stænga av automatiska låset. Har glømt ett antal gånger nyckeln i bilen och gått ut. Då bilen automastisk låser dørrarna så jag fått anvænda mina tjuv dyrk færdigheter. Hatar næmligen den funktionen. / Tompa

Tror att du har ett sk eftermonterat larm/clås alltså ej orginal , jag har ialla fall ej kommit i kontakt med den funktion du beskriver.
Det har hänt en gång på våran V40 precis när vi köpt den och då när gumman hade startat bilen och gått ur för att ta loss kontakten till motorvärmaren, hon var dock osäker på om hon låst upp bilen med nyckeln eller med fjärren. Annars så har jag läst att om man låser upp med fjärren och inte öppnar någon dörr inom 30 sekunder så låser den igen. Kollade idag faktiskt och det funkade så, tror det står i instruktionsboken.
Mmmm ja dethar jag med . Den låser sig av sig sjælv efter ca 30 sekunder. Men om du har nyckel i tændningslåset o stængda dørrar ? Om nån nu vågar sig på o testa.. :) Kan vara att jag har dåligt batteri o dosan o den tappar kontakt med mobiisern eller vad den nu heter ....
Om jag låser upp med fjärren och inte öppnar någon dörr så låser sig bilen igen efter ca 2 min (står i instruktionsboken). Om jag däremot öppnar en framdörr/bakdörr/skuffen efter att jag låst upp bilen så låser sig aldrig bilen av sig själv igen. Jag kan alltså låta nyckeln hänga kvar i tändningslåset utan problem.

Har meckat många gånger med bilen och haft bilen upplåst under tiden.

/Simon

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]