- lör 31 okt 2009, 10:21
#336563
Nu fick jag användning för dom här: (I) ?:-/ ??:-/
Försöker sammanfatta lite:
Ingen tomgång, även om den får mycket mer luft än den borde behöva för att gå.
Motorn är mekaniskt ok, kammar rätt, kompression, bränsletryck.
Har felkoden på massemätaren kommit tillbaka nu när du kör utan luftläckage?
Tändningen borde inte kunna vara fel, men det hade ändå varit intressant att prova.
Kablar till massemätaren kopplad till flera stift på styrenheten, vilka stift? Kolla kopplingsschemat jag länkade till och se om det ska vara så. Du är försiktig när du mäter i styrenhetens kontaktstycke? Det är lätt att skada kabelskorna. En knappnål är lagom att sticka ner där, jag har ett par kablar till multimetern där jag har lött på nålar på mätspetsarna.
Försöker sammanfatta lite:
Ingen tomgång, även om den får mycket mer luft än den borde behöva för att gå.
Motorn är mekaniskt ok, kammar rätt, kompression, bränsletryck.
Har felkoden på massemätaren kommit tillbaka nu när du kör utan luftläckage?
Tändningen borde inte kunna vara fel, men det hade ändå varit intressant att prova.
Kablar till massemätaren kopplad till flera stift på styrenheten, vilka stift? Kolla kopplingsschemat jag länkade till och se om det ska vara så. Du är försiktig när du mäter i styrenhetens kontaktstycke? Det är lätt att skada kabelskorna. En knappnål är lagom att sticka ner där, jag har ett par kablar till multimetern där jag har lött på nålar på mätspetsarna.
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!