Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tratan
Tja.

Som rubriken lyder, hur mkt är en volvo 440 års -89 värd som har gått ca 8000 mil med endast 1 ägare?
Jag är inte helt säker på om det är en GL eller GLT... Skillnad? Det fanns väldigt lite rost nertill eftersom den mestadels stått på en gräsmatta.

//Patrik
Användarvisningsbild
av CarMan
om den är nybesiktad så ligger denväll på 5000:-
Användarvisningsbild
av vetten
Ja om den är i hyfsat skick och helst ska den vara skattad också. MEN det är där man får göra prutet och om skattad, ja då är det ju knappast prutmån, för vad man får om den inte är för rostig, en bil som säkert kan göra 20000 mil till och ganska bekväma mil. Ja du får gärna citera mej när du ska sälja den och det är bara därför att jag VET efter tusentals mil i denna bilmodell.
Vad du ska kolla innan du säljer den är att inte framvagnsbalken har drabbats av rostsjukan, utan att du däremot ska påpeka för en ev. köpare är att han ska underhålla rostskyddet och då speciellt under.
400-modellen är och har alltid blivit baktalad av press och en massa andra, vilket är helt fel ?:-/ För 400-serien är helt utmärkta bilar men :-O) dom drabbas mest och ofta av rostsjukan.
av Tratan
Okej, tackar för infon! Det är faktiskt så att jag eventuellt ska köpa denna bil, framgick inte riktigt av mig.
Men har ni några fler tips och råd utöver framvagnsbalken som Vetten skrev?

Pratade förövrigt med ägarens svärson nyligen och han sa att bilen har inte alltid stått på gräs plan, utan bara lite då och då, nu står den på en pressning. Besiktigad varje år är den också.

Jag ska nog åka och titta på på bilen i veckan eller mot helgen, ägaren ville ha 3000kr men det är nog inte helt omöjligt att få ner det till 2500kr. Så som om ni menar att "ungefär" värdet är ca 5000kr så kan det ju va en fin affär.

En annan liten fråga. Vad är skillnaden på -89 Gl och GLT?

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]