Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christoffer003
Hej!

Jag har en Volvo v70 -04 som tjuvlarmar efter ett att man har larmet den. Jag får inget meddelande i färddatorn.
Är det någon som vet vad det kan vara? Kan det vara larmsirenen?

Hälsningar

Christoffer
Användarvisningsbild
av wissel
Vad händer när du larmar på bilen ? Får du blinkbekräftelsen till exempel ? Om inte så är det troligen någon dörr eller det vanligaste problemet är motorhuven som skall stängas lite mera bestämt.....men troligen är det sirenen eller rättare sagt batteriet som är på upphällningen ? Men jag skulle nog inte byta siren utan närmare kontroll faktiskt, klassiska svaret är Felkodläsning förstås....
Freddie :D
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Hade så på min 02a då var det fel på dörrlåset passagerarsidan. lättast är du är in och ber dom läsa felkoderna.
Användarvisningsbild
av CarMan
lite för ny bil för att ha fel på sirenen, tycker jag.

det går att läsa ut vad den larmar för, på så set kan man se vad det är (kräver verkstadsbsök)
Användarvisningsbild
av Öjaby
Hej!

Jag hade samma problem som dig med min 04:a. Det var fel på backupbatteriet i sirenén. Efter bytet funkar det bra. Finns någon tråd i detta forum som beskriver tydligt hur man byter backupbatteriet.
Användarvisningsbild
av CarMan
backuppbatteriet är inbyggt i sirenen, så det är en komplet siren man byter (tips, köp en larmsatt, o släng allt utom siren, det blir billigare)

Skule behöva uppdatera mjukvara i ECM till mi[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]