Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en 740 gle 86:a och har bytt stötdämpare bak på den men höger bak så hör jag nåt kluckande ljud när jag kör bilen och när jag sätter mig vid högerbakhjul och gungar bilen så hör jag ett kluckande kan det vara att man har pumpat upp stötdämparen för dåligt innan montering.
av wolf_lover
Jag har kollat stötdämparen och den sitter fast riktigt,men jag kollade när jag hade lyft upp bilen höger bak och tagit bort däcket så satt inte fjädern i fästet där nere utan den va ca 3 cm ovanför fästet eller skålen som det heter ska det vara så när man lyfter upp bilen eller är det något fel.
av wolf_lover
Jag var ute igår och bultarna sitter fast riktigt till stötdämparna och jag luftade dom igår riktigt för säkerhetens skulle men jag hör ljudet ändå och undrar lite över fjädern att den lyfte sig så
av Vovlo_Henrik
Är bilen sänkt?? Om den är det så är det bra om man sätter fast fjädrarna i neränden :wink: Kan även vara så illa att du fått en trasig dämpare...
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]