Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Benna
Hej, skulle kunna behöva lite hjälp

Jag kan köra med den ett bra tag men när jag saktar in/stannar och då börjar den blöddra och dör, startar jag den igen så går den på tomgången men gasar jag så blöddrar den och dör. låter jag den stå typ 30-60min så kan jag starta och köra iväg med den som inget hade hänt sen kommer de igen efter 10min kanske,

har ni nån aning om vad som kan vara felet och har nånannan haft samma problem?
av *pettson*
Kontrollera om du har EGR på ditt system. Kontrollera om omvandlaren till EGR signalen fått fnatt och håller EGR öppen. Det ger ingen felkod eftersom den inte rent elektriskt är fel på. Däremot kan det ibland bli mekaniskt fel så att omvandlaren håller vacumet öppet till EGR systemet. På så sätt är det alltid i. Bilen går då sämre ju varmare den blir. Man känner naturligtvis av EGR systemet mindre ju mera man varvar.
av Cornelia
Min pappa hade liknande fel på sin bil, dock inte en Volvo. Det började precis som du beskriver o slutade med att bilen inte gick att köra, så fort man gasa dog den.
På den bilen var det LMMen som va paj...
av *pettson*
MIAN skrev:DET ÄR TROLIGEN KAMAXELGIVAREN SOM SPÖKAR. DET BRUKAR BLI SÅ NÄR BAKELITEN I DEN BLIR VARM.LYCKA TILL
Om kamaxelgivaren går sönder på en 20V sugmotor under körning så händer ingenting. MEN stannar du eller den stannar så kan du inte överhuvudtaget starta den igen.
Däremot 10V modellerna går att köra utan givaren. Men det krävs att det är bra förutsättningar för att motorn ska hoppa igång.

Turbomodellerna stendör om den går sönder under körning och dom går absolut inte att starta utan.

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]