- fre 10 mar 2006, 20:12
Jomenvisst vilken kundnöjdhet de lyckas bygga upp hos mig :D
/Anders
Jensen skrev:Kul att följa denna diskussion, många här som inte tror att ÅF/verkstaden gör någonting för att hela tiden förbättra sin kvalitet på både verkstadssidan samt försäljn.Du kanske då kan berätta för mig hur tusan jag ska kunna känna kundnöjdhet åt min lokale volvohandlare när han vid inlämnandet av bilen på vanlig service under dagen ringer och påpekar att samtliga bromsbelägg måste bytas vilket han också får göra och i sin tur tar betalt för det. 70mil senare så är beläggen helt slut på så det bromsar metall mot metall. Sedan hävdar de att det är normalt slitage.
Jobbar själv som säljare på Bilia i Stockholm och kan bara säga att det jobbas något grymt med hela tiden förbättra kvaliteten samt kundnöjdhet, självklart så kommer det alltid att finnas kunder som inte är nöjda eller känner sig lurade, detta är ett fenomen som bilbranschen nästan alltid haft emot sig.
Vi får inte glömma alla dessa kunder som är väldigt nöjda med sin aukt verkstad, som sen nån tidigare skrev så är det ju upp till var och en vem man vill lämna sin bil till.
Men till vissa här som är väldigt kritiska och som tror att verkstäderna systematiskt lurar sina kunder så vill jag bara säga att ni verkar inte veta ett skit om hur man jobbar hos en större ÅF.
Att sen tro som Teemu skrev att han skall få samma service hos nån mindre pajas verkstad för 4000kr billigare ,så undrar jag bara vem det är du blir lurad utav, tror du verkligen att en mindre verkstad kan erbjuda dig samma service inkl material/arbete så verkar du otroligt blåögd.
Jomenvisst vilken kundnöjdhet de lyckas bygga upp hos mig :D
/Anders