- fre 16 okt 2009, 21:05
Har kjørt flere Volvomodeller med denne motoren 2.0 Lt 180hk.
Både S60, S80 og V70. Motoren ble først levert som 163 hk, t.o.m 2000. Deretter som 180 hk fra mars 2000 til 2009 mod.
Grunnen til at denne motoren ble levert over en kort tidsperiode i Sverige var at den bare var noen små tusenlapper billigere enn 2.4T og ingen kjøpte den i broderlandet, når man kunne få en større motor med mere effekt til omtrent samme pris.
Men vi i land med høyere bilavgifter Nederland,Belgia,Danmark og Norge med flere. Fikk denne motoren for en gunstig pris i forhold til de andre turbobensin motorene: 2.4 Lt, 2.3T5 og 2.4R.
Husk at 2.0 Lt er en femsylindret lavtrykksmotor, og har et relativt normalt forbruk til å være bensinmotor.
ca 0.8 på langkjøring. Og litt over literen på bykjøring. Med automat noe mere.
Hadde en V70-01 med 2.0 Lt i tre år, og kan bare berømme motoren som en driftsikker motor, med ok fartsressurser.
Fikk gleden av å prøve en BSR-trimmet utgave V70 2.0 Lt på en ferietur, etter at jeg hadde solgt min. Den trimmede utgaven hadde lavere forbruk enn min, og en effekt på 228 hk-340nm. Det var en motoreffekt som passet bilen mye bedre.
R-Design er ferdigstylet fra fabrikk og mest bil for pengene.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.