Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr850gle
Hei på dere gode naboer,jeg kjører en 850 gle og har planer om og bytte denne ut med en S60 2.0T! :mrgreen: Hva kan dere berette om denne motoren automat som manuell :-)-) Bilen er jo meget flott og se på,og regner med at dere er godt fornøyd med disse bilene!! ?:-/
Användarvisningsbild
av Mini_ice
2,0T motorn fanns bara som en årsmodell i sverige sen bytte de dessa till 2,4 med eller utan turbo.. Frågan är ju varför de gjorde det??
Användarvisningsbild
av mr850gle
Mini_ice skrev:2,0T motorn fanns bara som en årsmodell i sverige sen bytte de dessa till 2,4 med eller utan turbo.. Frågan är ju varför de gjorde det??
:-)-) :mrgreen: Ok takker så mye for info,får ringe og sjekke med bilia he i Norge!!
Användarvisningsbild
av mr850gle
jimDK skrev:
Mini_ice skrev:2,0T motorn fanns bara som en årsmodell i sverige sen bytte de dessa till 2,4 med eller utan turbo.. Frågan är ju varför de gjorde det??
Jag hitter inte 2,0T i volvo's brochure?
http://www.volvocars.com/se/aAll-Cars-M ... gS60-1.pdf
Nei merkelige greier dette her,legger ved de fra Norge her
http://no.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60
:mrgreen:

http://chipmycar.no/tuning/index.php?op ... &Itemid=58
Senast redigerad av 1 mr850gle, redigerad totalt 0 gånger.
av Twendor
Har kjørt flere Volvomodeller med denne motoren 2.0 Lt 180hk.
Både S60, S80 og V70. Motoren ble først levert som 163 hk, t.o.m 2000. Deretter som 180 hk fra mars 2000 til 2009 mod.
Grunnen til at denne motoren ble levert over en kort tidsperiode i Sverige var at den bare var noen små tusenlapper billigere enn 2.4T og ingen kjøpte den i broderlandet, når man kunne få en større motor med mere effekt til omtrent samme pris.
Men vi i land med høyere bilavgifter Nederland,Belgia,Danmark og Norge med flere. Fikk denne motoren for en gunstig pris i forhold til de andre turbobensin motorene: 2.4 Lt, 2.3T5 og 2.4R.
Husk at 2.0 Lt er en femsylindret lavtrykksmotor, og har et relativt normalt forbruk til å være bensinmotor.
ca 0.8 på langkjøring. Og litt over literen på bykjøring. Med automat noe mere.
Hadde en V70-01 med 2.0 Lt i tre år, og kan bare berømme motoren som en driftsikker motor, med ok fartsressurser.

Fikk gleden av å prøve en BSR-trimmet utgave V70 2.0 Lt på en ferietur, etter at jeg hadde solgt min. Den trimmede utgaven hadde lavere forbruk enn min, og en effekt på 228 hk-340nm. Det var en motoreffekt som passet bilen mye bedre.
Användarvisningsbild
av mr850gle
Twendor skrev:Har kjørt flere Volvomodeller med denne motoren 2.0 Lt 180hk.
Både S60, S80 og V70. Motoren ble først levert som 163 hk, t.o.m 2000. Deretter som 180 hk fra mars 2000 til 2009 mod.
Grunnen til at denne motoren ble levert over en kort tidsperiode i Sverige var at den bare var noen små tusenlapper billigere enn 2.4T og ingen kjøpte den i broderlandet, når man kunne få en større motor med mere effekt til omtrent samme pris.
Men vi i land med høyere bilavgifter Nederland,Belgia,Danmark og Norge med flere. Fikk denne motoren for en gunstig pris i forhold til de andre turbobensin motorene: 2.4 Lt, 2.3T5 og 2.4R.
Husk at 2.0 Lt er en femsylindret lavtrykksmotor, og har et relativt normalt forbruk til å være bensinmotor.
ca 0.8 på langkjøring. Og litt over literen på bykjøring. Med automat noe mere.
Hadde en V70-01 med 2.0 Lt i tre år, og kan bare berømme motoren som en driftsikker motor, med ok fartsressurser.

Fikk gleden av å prøve en BSR-trimmet utgave V70 2.0 Lt på en ferietur, etter at jeg hadde solgt min. Den trimmede utgaven hadde lavere forbruk enn min, og en effekt på 228 hk-340nm. Det var en motoreffekt som passet bilen mye bedre.
Takker så masse for utfyllende info!! :-)-)

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]