Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svängbulten
Nu har jag fått nå krux med abs pumpen :(
Fast jag har bil nyckeln i fickan å stoppar plus polen på batteriet så startar abs pumpen direkt.
Den bör väl inte starta fast man inte ens haft igång bilen ? och den går hela tiden tills man bryter strömmen alltså tar bort plus polen.
Vore tacksam på svar mkt fort då jag är helt utan bil :(
Och sedan så kan jag starta bilen och låta den gå 10 min och tempen stiger som den ska.
men sedan när jag slår av bilen och låter den vara avslagen en stund så drar startmotorn runt som den ska men den vägrar starta, utan bara hostar till.
kan det vara att det oxiderat i kontakterna till insprutningssystemet ? ingen aning har jag iaf.
Användarvisningsbild
av vetten
Låter lite jordfel det där med ABS grejen och har du kollat så att du har tillräckligt med bromsolja? Sen att den inte startar varm men kall kan bero på tempsensorn som funkar som en slags chok. Sen är det aldrig fel med en kontaktrengöring. :mrgreen:
av Svängbulten
Jo, bromsvätskan är på max :) men kan de vara att ja måste lufta bromsarna ? hörde ryktas om de kan vara vevaxel givaren när den inte startar när den är varm. men ska kolla temp givaren, har för mig att pappa hade samma problem men hans temp gick upp till max fst bilen inte hade vart igång på 2 dagar och den var då svårstartad å de var tempgivaren fast de var på en v40. men tack för ditt snabba svar =)
av N0RBERG
Nu vet jag inte hur det är på våra bilar med ABSen. Men på tjejens gamla bil (Ford Scorpio) krånglade ABS. Det visade sig vara ett trasigt relä.
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]