Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DJ
#33083
Jag hade min bil inne på garantiåtgärd.

När jag hämtade ut bilen såg jag på parkeringen att båda framdörrarna repats under listen. Konstiga, ganska djupa gnugg-repor upp och ner.

Jag gick in och påtalade detta och direkt slår kundmottagaren ifrån sig och säger att det lika gärna kunde ha hänt på parkeringen...

Efter lite tjafs så gick vi in i verkstaden och där såg man att det såklart var lyften som dörren slagits upp mot. Troligtvis har väl meckan haft dörren uppställd ända mot lyften (de hade en fasttejpad skumplast-kloss för att ta emot dörren) samtidigt som han satte sig i bilen... (S)

De tog då in bilen på rekonden och polerade mina båda framdörrar under listen. Reporna gick nästan helt bort och man tänker inte på dem numera.

Jag tycker att det är helt OK att en mek råkar repa en bil lite nu och då. Men det är INTE OK att han inte märker eller skiter i det.

Om han inte ens har koll på dörrarna som syns så väl, märker han om han skruvat åt allt framvagnen ordentligt? (I)

OM jag hade mötts av en kundmottagare som sagt:
"- Tyvärr råkade meken repa dina dörrar, men vi har haft den inne på rekonden och de har polerat bort reporna"
så hade allt varit bra.

Men att som kund behöva upptäcka brister i hanteringen och dessutom behöva stå på sig för att få det åtgärdat är HELT ÅT SKOGEN! Oförlåtligt och oförsvarbart.


(På mitt jobb är det OK att göra fel och rätta till, men nästintill dödsstraff på fel som upptäcks av kund. Och det tycker jag är en sund inställning)

Jag kommer inte lämna in min bil på den verkstaden igen.
av Teemu
#33087
Tycker det börjar bli ganska många nu som inte är speciellt nöjda med märkesverkstadens överlägsna kompetens nu. Personligen kommer jag inte heller att lämna in min bil mer på den lokala så länge jag får bestämma.
av boeder
#33094
DJ skrev:Jag hade min bil inne på garantiåtgärd.

När jag hämtade ut bilen såg jag på parkeringen att båda framdörrarna repats under listen. Konstiga, ganska djupa gnugg-repor upp och ner.

De tog då in bilen på rekonden och polerade mina båda framdörrar under listen. Reporna gick nästan helt bort och man tänker inte på dem numera.


OM jag hade mötts av en kundmottagare som sagt:
"- Tyvärr råkade meken repa dina dörrar, men vi har haft den inne på rekonden och de har polerat bort reporna"
så hade allt varit bra.

Men att som kund behöva upptäcka brister i hanteringen och dessutom behöva stå på sig för att få det åtgärdat är HELT ÅT SKOGEN! Oförlåtligt och oförsvarbart.


(På mitt jobb är det OK att göra fel och rätta till, men nästintill dödsstraff på fel som upptäcks av kund. Och det tycker jag är en sund inställning)

Jag kommer inte lämna in min bil på den verkstaden igen.
Jag var med om samma sak som du fast de repade listen på bakre kofångaren på modell 2004. Hade inte en enda repa på den men efter ett garantijobb fanns det gott om dem . Fick inget åtgärdat och vi ta emot hårda ord ifrån Bilia Almedal i GBG om att jag försökte blåsa dem, de menade på att jag själv åverkat dessa repor genom att hänsvisa till min bagagerumsmatta som var lite ½repig. Men det är ju den till för menar jag, jag lyfter in min last i bilen jag drar ju inte den över listen. Men icke sa nicke, skickade ett brev till Bilia Huvudkontor men fick inte ett enca gensvar. Så alla jag känner etc. uppmanar jag att bojkotta Bilia Almedal för deras urdåliga bemötande. De sa att de sett min kontollera bilen innan jag gick in för att hämta ut nycklarna = jag letade fel sa de till mig.
av Teemu
#33118
och även om du nu letar efter fel - vad gör det? Bilens skall ju vara i bättre skick när man hämtar ut den ifrån service/lagning, inte sämre skick.
Användarvisningsbild
av CarMan
#33122
Teemu skrev:Tycker det börjar bli ganska många nu som inte är speciellt nöjda med märkesverkstadens överlägsna kompetens nu. Personligen kommer jag inte heller att lämna in min bil mer på den lokala så länge jag får bestämma.
av Hellrider
#33125
Teemu skrev:och även om du nu letar efter fel - vad gör det? Bilens skall ju vara i bättre skick när man hämtar ut den ifrån service/lagning, inte sämre skick.
mmm synd bara att inte folk letar fel på bilen INNAN dom lämnar in den då,så kan vi ju få tyst på 95% av alla kunder som klagar på att verkstäderna repar eller bucklar å spräcker rutor,smutsar ner.
Användarvisningsbild
av CarMan
#33126
Hellrider skrev:
Teemu skrev:och även om du nu letar efter fel - vad gör det? Bilens skall ju vara i bättre skick när man hämtar ut den ifrån service/lagning, inte sämre skick.
mmm synd bara att inte folk letar fel på bilen INNAN dom lämnar in den då,så kan vi ju få tyst på 95% av alla kunder som klagar på att verkstäderna repar eller bucklar å spräcker rutor,smutsar ner.
ja ofta antar amn att bilen är i et vist skick utan att syna av den, sen synar man noga när man hämtar den. detta råkar ofta plåtverkstäderna ut för.

jag säger inte att kunderna hittar på att verkstan skadat bilan, utan dom tror givetvis det, d dom trodde att bilan var skade fir när dom lämna in den
av Hellrider
#33150
Teemu skrev:jo, har blivit en lång körare denna tråd. Och det tolkar iaf jag som att det finns ett ganska utbrett missnöje. Had allt varit frid och fröjd hade tråden varit betydligt kortare om den nu funnits alls. Men det är bra att ventilera och att det kommer fram.
Ja för det är ju en hemskt stor procent so uttalar sig,,det är ju inte direkt några nöjda problemfria kunder som hör av sig här,, bara dom som glömde syna bilen innan,men gjorde det med lupp efter repartionen
av Teemu
#33152
Hellrider skrev:
Teemu skrev:jo, har blivit en lång körare denna tråd. Och det tolkar iaf jag som att det finns ett ganska utbrett missnöje. Had allt varit frid och fröjd hade tråden varit betydligt kortare om den nu funnits alls. Men det är bra att ventilera och att det kommer fram.
Ja för det är ju en hemskt stor procent so uttalar sig,,det är ju inte direkt några nöjda problemfria kunder som hör av sig här,, bara dom som glömde syna bilen innan,men gjorde det med lupp efter repartionen
Efter den grova missen dom gjorde med bromsarna på vår V70 tex så är inte verkstaden att lita på tycker jag. Mekanikerna säger själva att det inte går att se den inre bromsklotsen utan att lyfta av hjulet - vad är det som är så svårt för en utbildad mekaniker med att lyfta av hjulet då? Förstår inte att dom lämnar en säkerhetsgrej som bromsar okontrollerat. Och inte tog dom kostnaden för dom havererade bromsskivorna efter det heller. Nä, fick tillgodo det som det skulle kostat att byta bromsklossarna. Hade dom däremot skött sig och sagt att mina bromsklotsar var dåliga hade jag kunnat åtgärda detta antingen hos dom eller eventuellt själv utan havererade skivor. Och med tanke på vad det kostar att serva bilar idag tycker jag det är mycket dåligt att dom inte ens kontrollerar bromsbelägg ordentligt. Med tanke på att det inte sällan är dubbelt så dyrt hos en märkesverkstad, eller mer, så tycker jag man skall kunna begära lite mer också både på utfört arbete och tiden dom lägger på bilen.
Och att dom sedan påstår sig använda original delar och av tillverkaren rekomederat verkar inte vara så noga heller beträffande olja. Pratat med 2 olika auktoriserade Volvo Renault verkstäder som inte använder den av tillverkaren rekommenderade oljan.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 54
Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka gå[…]

verkar vara fastlödd till srs lampan. Se bil[…]

Hjullager

Hej, ska byta hjullager bak på min V70n AWD […]