- ons 08 mar 2006, 21:51
#33039
Jag hade min bil inne på garantiåtgärd.
När jag hämtade ut bilen såg jag på parkeringen att båda framdörrarna repats under listen. Konstiga, ganska djupa gnugg-repor upp och ner.
Jag gick in och påtalade detta och direkt slår kundmottagaren ifrån sig och säger att det lika gärna kunde ha hänt på parkeringen...
Efter lite tjafs så gick vi in i verkstaden och där såg man att det såklart var lyften som dörren slagits upp mot. Troligtvis har väl meckan haft dörren uppställd ända mot lyften (de hade en fasttejpad skumplast-kloss för att ta emot dörren) samtidigt som han satte sig i bilen... (S)
De tog då in bilen på rekonden och polerade mina båda framdörrar under listen. Reporna gick nästan helt bort och man tänker inte på dem numera.
Jag tycker att det är helt OK att en mek råkar repa en bil lite nu och då. Men det är INTE OK att han inte märker eller skiter i det.
Om han inte ens har koll på dörrarna som syns så väl, märker han om han skruvat åt allt framvagnen ordentligt? (I)
OM jag hade mötts av en kundmottagare som sagt:
"- Tyvärr råkade meken repa dina dörrar, men vi har haft den inne på rekonden och de har polerat bort reporna"
så hade allt varit bra.
Men att som kund behöva upptäcka brister i hanteringen och dessutom behöva stå på sig för att få det åtgärdat är HELT ÅT SKOGEN! Oförlåtligt och oförsvarbart.
(På mitt jobb är det OK att göra fel och rätta till, men nästintill dödsstraff på fel som upptäcks av kund. Och det tycker jag är en sund inställning)
Jag kommer inte lämna in min bil på den verkstaden igen.