- sön 11 okt 2009, 14:46
#329740
Eftersom jag gjorde ett kliv från Audi 100 2.8 1993 till Volvo V50 2008 har jag begränsad erfarenhet av sofistikerad säkerhetsteknik. Det var ingen konst att förstå med Audin när väglaget var farligt. Bilens bristfälliga grepp kändes rakt upp i kroppen via ratt och balanssinne, t.ex. när man körde 100km/h på packat snöunderlag på E6:an (vilket händer en eller två dagar på säsong i Göteborg)
Frågan är nu, tycker ni att säkerhetsystemen tar bort en del av den här känslan / kommunikationen mellan underlag och förare, dvs. att den ger en falsk säkerhet?
Frågan är nu, tycker ni att säkerhetsystemen tar bort en del av den här känslan / kommunikationen mellan underlag och förare, dvs. att den ger en falsk säkerhet?
Nu: Mercedes-Benz A-Klass 180CD 2017 Tidigare: 2017-2018 Renault Megane 1.5 diesel 2011 • 2009-2017: V50 D5 2008 •