Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hedberg
har problem med en 740 turbo med b230 et motorn som inte startar..har gjort om jorden från chassi till ventillocket(eller vad de heter) men har fortf ingen gnista:S!
hjälp!
Användarvisningsbild
av sidhabo
Slutade den bara fungera tvärt. Eller var det i samband med att du mekade med den ?
Årsmodell ?
av Hedberg
det är såhär att när jag var ute och gick med min hund i mitt villa område så såg jag den ute vid en lada. letade reda på ägaren och köpte den för 1000 spänn.. den hade stått i fem år och han sa att den funka.. men vi fick aldrig igång den.. men jag tog hem den och kika och såg att jorden hade gått av mellan karrosen och ventillocket. så jag tog 2 st 10 kvadrats rk kablar och satte dit dom men det låste inte problemet:S fattar inte liksom var jag ska börja och leta efter felet.. har tillochmed bytt rotor och fördelarlock och förkopplingsmotstånd om det nu hette så.

det är en 85 som gått 33000 mil med automatlåda som ska bort!
Användarvisningsbild
av sidhabo
Ja då är det basic trouble shoot , tändningen.
Axplock på vad du kan göra :
Har du 12 V fram till tändspolen ?
Om ja, nån gnista alls ifrån tändspolen ?
Har du kollat alla säkringar ?
av Hedberg
a faan ja har 12 volt till tändspolen.
hur kollar jag om jag har gnista från tändspolen?
hann tyvärr inte kollla alla säkringar i helgen det blir ju mörkt nuförtiden;P
den kan inte vara nån av alla givare som alla nöter om som ja inte vet va det är?:D
man är ju lite nybörjare om man säger så!;D
Användarvisningsbild
av Ticken
Ur med ett tändstift, behåll tändkabeln på. kolla om du får gnista.

soppa finns i bilen? hur gammal är soppan? händer det något alls när du vrider på nyckeln?
batterispänning?

/Ticken
av volvo944gl
kolla också ifall det bara har ärgat på tändspolen...

Det var inga potthål och vad jag kunde se[…]

Volvo car UX

Det är framtida önskemål. Jag skul[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat[…]

Det räcker med att titta på inlägg[…]