- ons 08 mar 2006, 14:55
Och varför har ingen icke-bifuel samma höjd i så fall? Det borde väl finnas nån sån med nivåreglering också.
Bilen är i vilket fall olika hög med/utan last.
58 skrev:Nä, inte har väl jag nivåreglering? Det borde jag väl märkt? Och sett på dämparna?DJ skrev:Att bilen ser högre ut kanske kan bero på att det sitter automatisk nivåreglering standard på Bi-fuelbilarna. Det finns en möjlighet att få sportchassi även på Bi-fuel, man köper taxipaketet som innehåller ett normalhögt sportchassi,kanske inte så roligt då det väl är sänkningen många vill åt men det är nog så nära man kommer.CarMan skrev: Bilen är inte höjd, men det är rätt att den inte säljs med sportschassi.Jo, den är höjd bak. Säkert 4-5 cm. Kolla avståndet däck-skärmkant bak jämfört med en vanlig 2.4.
markfrigången är inte lägre (bilens lägsta punkt är inte bagagerums golvet)
du har rätt i att schassit inte från början var tänkt att inehålla gastanker, men man har bytt ut bagagerumsgolvet mot en ny konstruktion på dessa bilar 8alltså mer än bara hängt dit tankarna)
jag tror inte att nån genration av bilar komer att byggas (optimeras) för gastankar, då detta är för liten marknadsdel.
Och varför har ingen icke-bifuel samma höjd i så fall? Det borde väl finnas nån sån med nivåreglering också.
Bilen är i vilket fall olika hög med/utan last.
V70 Bi-Fuel 2007
** Bilen med GRÖN GAS-Pedal **
** Bilen med GRÖN GAS-Pedal **