Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DJ
58 skrev:
DJ skrev:
CarMan skrev: Bilen är inte höjd, men det är rätt att den inte säljs med sportschassi.
markfrigången är inte lägre (bilens lägsta punkt är inte bagagerums golvet)
du har rätt i att schassit inte från början var tänkt att inehålla gastanker, men man har bytt ut bagagerumsgolvet mot en ny konstruktion på dessa bilar 8alltså mer än bara hängt dit tankarna)

jag tror inte att nån genration av bilar komer att byggas (optimeras) för gastankar, då detta är för liten marknadsdel.
Jo, den är höjd bak. Säkert 4-5 cm. Kolla avståndet däck-skärmkant bak jämfört med en vanlig 2.4.
Att bilen ser högre ut kanske kan bero på att det sitter automatisk nivåreglering standard på Bi-fuelbilarna. Det finns en möjlighet att få sportchassi även på Bi-fuel, man köper taxipaketet som innehåller ett normalhögt sportchassi,kanske inte så roligt då det väl är sänkningen många vill åt men det är nog så nära man kommer.
Nä, inte har väl jag nivåreglering? Det borde jag väl märkt? Och sett på dämparna?

Och varför har ingen icke-bifuel samma höjd i så fall? Det borde väl finnas nån sån med nivåreglering också.

Bilen är i vilket fall olika hög med/utan last.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vet med säkerhet att dom har haft nivåreglering som standard, men det är möjligt att siste årsmodellerna har fått vanliga dämpare & man kanske då har valt andra fjädrar, som i sin tur ger en högre bil när tanken är tom?

man har ju mycke vikt långt bak i dessa bilar!
Användarvisningsbild
av 58
Som CarMan säger så är det iallafall på V70 standard med nivåreglering från -02 och det borde vara det även på S60, detta är ju pga att tankarna ska skyddas vid tung last eftersom dom ligger under bilen.Kolla din instruktionsbok så får du se.
Användarvisningsbild
av CarMan
58 skrev:Som CarMan säger så är det iallafall på V70 standard med nivåreglering från -02 och det borde vara det även på S60, detta är ju pga att tankarna ska skyddas vid tung last eftersom dom ligger under bilen.Kolla din instruktionsbok så får du se.
Jag är inte helt säker på att det är standard längre.
men jag säljer ju inte bilar, så jag har dålig koll på vad som ingår
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:
58 skrev:Som CarMan säger så är det iallafall på V70 standard med nivåreglering från -02 och det borde vara det även på S60, detta är ju pga att tankarna ska skyddas vid tung last eftersom dom ligger under bilen.Kolla din instruktionsbok så får du se.
Jag är inte helt säker på att det är standard längre.
men jag säljer ju inte bilar, så jag har dålig koll på vad som ingår
Jag kollade volvos hemsida och det är standard nu,däremot hittar jag inget om tidigare årsmodeller men det borde varit samma som med v70, från-02.
B230F går fett

Juste satte tillbaka kontakten också och k&o[…]

Jag har köpt en panel med nätficka fr&ar[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då känns[…]

Trögstartad XC60

Vår XC60, 2015 D4 AWD, har börjat bli l[…]