PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
Fönsterrutorna på min pv går att dra ner när dom är uppvevade genom at bara trycka dom neråt från utsidan...(vet att jag inte är den enda som har det problemet) men jag undrar vad som är felet...någonting som måste bytas eller??....inte så roligt om man skulle ätta i en stereo i framtiden :shock: någon som vet någonting om detta?? :wink:
av Ebbe
Vilket även innebär att du inte kan veva upp dom? Lossa dörrklädsels så ser du vad som har hänt! Kommer inte ihåg hur det ser ut på PV, men på Amazonen sitter det en vajer som går över ett brythjul och oftast är det vajern som hoppar ur läge. Tror det är nåt liknande system på PV´n. Beror på att fästet för brythjulet är rostigt.
av Arne
Sträck upp vajern/kedjan så brukar det bli bättre.
av _hagitch_
Ebbe skrev:Vilket även innebär att du inte kan veva upp dom? Lossa dörrklädsels så ser du vad som har hänt! Kommer inte ihåg hur det ser ut på PV, men på Amazonen sitter det en vajer som går över ett brythjul och oftast är det vajern som hoppar ur läge. Tror det är nåt liknande system på PV´n. Beror på att fästet för brythjulet är rostigt.
nee at jag man kan trycka enr dom från utsidan..och sen är det bara att kliva in i bilen och hämta vad man vill ha :lol: hehe
av _hagitch_
Arne skrev:Sträck upp vajern/kedjan så brukar det bli bättre.
okej okej...det ska jag prova med...hur kommer det sig att du kan så mycket om pv?? har du lärt dej allting själv eller?? :lol: är lite nyfiken :P hehe
av Ebbe
Hm, har fn 2 PV själv + en drös med Amazoner :D Sen har jag hållit på med bilar i allmänhet några :D :D :D år
av _hagitch_
Ebbe skrev:Hm, har fn 2 PV själv + en drös med Amazoner :D Sen har jag hållit på med bilar i allmänhet några :D :D :D år
hehe okej.. då förstår jag....ja jävlar amazoner är också jävlit vackra...funderar på en sån till vinterbil :lol:
av Arne
Mina PV erfarenheter har jag pga att jag äger en PV 444 CS -51 och en PV 544 G Sport -66, sen 1976. 8)

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]