Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Compactmannen
Tjenna!

Jag har en 744 GLT Från 1988 som jag håller på att göra iordning. Jag har tagit ur alla mattor och stolar. Idag skulle jag lägga tillbaka inredningen på sin ursprungliga plats i 740:n. Den mattan som ligger nämast golvet på förar platsen var svår att få på plats uppe vid vxllådstunnelnmattan, så jag lossade vänstra panelen vid radion + ljudvallen, för att få bättre tag om mattan. Drog upp mattan över tunneln, tog även ur stereon, lättade säkringshållarn men plockade inte ur nåt relä elr kabel till hållarn. Jag och lade till mattan så den låg rätt. Jag skulle avsluta dagens arbete på bilen, låste och sen när jag gick några steg ifrån bilen och upptäckte att halvljuset var på!

Nån som kan ge förslag på vad som spökar i elsystemet?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Relät på plats K som hänger? Antingen relät i sig, eller så har det hänt nåt med en gul/vit kabel som går från ljusknappen via stereon och vidare ner till relät. Den ska bara ha ström med tändningen och ljusknappen på.

På min gamla böt jag båda innerly[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]