Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sm6vae
Hej på er!

Nu har jag äntligen haft tid att konvertera om min automat till manuell, men jag undrar vad det är för box som sitter monterad på pedalstället? Nu när kopplingspedalen sitter där så kan inte boxen sitta där, men då säger säkert ni att den kan sitta någon annanstans, saken är att bilen går lika bra utan den, kan det vara så att den har med automatlådan att göra? Isåfall vadå?

Kör lungt, halkan är på väg(en)! :)

Janne
Köp dig en Haynes gör det själv bok och studera lite.
Användarvisningsbild
av sm6vae
cybermunk skrev:Köp dig en Haynes gör det själv bok och studera lite.
Du oseriösa forummedlem, om jag visste vad det är för box så hade jag inte besvärat mig med att skriva här.

Jag har redan Haynes gör-det-själv-handbok och det framgår inte vad det är, men jag tror jag vänder mig till en Volvo verkstad med frågan dom säger inte "Köp dig en Haynes gör det själv bok och studera lite"

:-(O) Janne
Det var ett positivt svar jag har lika bra kunnat skrivit något mer otrevligt men jag kan ju även jag gissa på att det har med automaten att göra.

Har du bild på Boxen som du kan lägga upp så kan nog detta hjälpa till att svara vad det är står det några siffror på den? om ja vad står det.
Användarvisningsbild
av sm6vae
Det köper jag. Formuleringen på ditt svar "Köp dig en Haynes gör det själv bok och studera lite." kändes lite som ett slag i ansiktet, boxens placering på pedalstället är väl lika på övriga automatväxlade bilar antar jag, min är för övrigt en 90:a GLT (GL/T)

Janne

Bild
Styrenhet ABS får jag fram när jag söker på Volvo 3523142 på google.com
Min bil står stilla med problem så den får stå ett tag men när den kommer till liv igen så kommer det första jag fixar vara vinterpuckar.

Ett litet tips från en som har sökt på många nummer :P

Titta på den lilla dekalen som allt som oftast sitter på grejorna sedan e det bara lägga till olika ord framför.

Det var inga potthål och vad jag kunde se[…]

Volvo car UX

Det är framtida önskemål. Jag skul[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat[…]

Det räcker med att titta på inlägg[…]