Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riksby
uppdaterar mitt problem :D Idag var jag på skroten,körde dit med volvon,ca 4 mil,efter ca 2mil släpper (motståndet o bilen går ok,stänger av bilen en kilometer innan skroten,startar igen,och ja,problemet kommer tillbaks efter 700m,lånar en spridarbrygga(komplett),kör sen hemåt,o ja,bilen släpper efter ca 2 mil o går bra igen,nästan hemma testar jag att stänga av tändningen i farten,o på igen den går igen igen lätt men tvärdör efter ca 300m,rullar fram till en bussplats,provar att starta,inget händer,lyssnar då om bränslepumpen slår till,inget händer,vrider på o av tändning,den startar,men uppnår typ 500 varv,slocknar igen,då lyssnar jag igen efter b-pumpen,o nu surrar den,bilen startar igen,men går illa efter de vanliga 700m,kan ett relä verkligen (;om ni orkar läsa vad jag skrivit innan)orsaka dessa problem under gång,ell kan det ändå vara bränslepumpen som beter sej så här,med tanke på att den skulle vara ok efter 3000 varv?eller en spridare som bestämmer sej för att börja funka efter ca två mil,mycket att fundera över ?:-/
Användarvisningsbild
av js1
Har inget mer att tillföra men det är spännande att följa dig!
av *pettson*
jodå.. du verkar ha en trasig katalysator som blockerar sej efter ett tag. När inga avgaser kommer så trillar biten tillbaka och allt fungerar en bit igen. Bara en ide..
Användarvisningsbild
av js1
Du får lossa avgassystemet och köra en runda :lol:
av riksby
Men,har ni inte läst vad jag skrivit,har en NY katalysator,keramisk,ej någon skit ?:-/ eller menar du att jag skulle ha en sån otur att den skulle vara kass ??:-/
av *pettson*
jag hoppade faktiskt inte till sidan ett. Ber om ursäkt.. men symptomet är exakt så.
Det är dock inte rimligt att en ny kat rasar ihop och blockerar. Nåt så enkelt som att kontrollera så EGR ventilen är öppen hela tiden har du väl gjort så det lär inte vara att tänka på..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]