Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av cool
Funderar på att köpa en 945 ltt -95 som har gått 39 000 mil, full service bok är det någon fara
att köpa en som har gått så många mil. Vika fel skall man kolla efter?
Kanske är bättre att lägga ut några tusenlappar och kolla efter något annat.
Vad skulle ni ha gjort?
Användarvisningsbild
av emwtur
har en sådan - skulle vilja påstå att det är en bil som det inte finns några dyra överraskningar på.
visst bromsar behöver lite skötsel - bussningar och leder ger sig i framvagnen, stötdämpare kan vara slut - men nästan allt finns billigt på biltema :-)
/emwtur
av cool
Jag har nu en 940se -92 Gl/Se-Pkt 27 500 mil, ingen rost.
Han vill byta jämt över med sin 945 ltt -95 39 000 mil.
Är det värt ett byte eller skall man behålla min 940.
Användarvisningsbild
av emwtur
det som kan vara värt att kolla upp är om turbon är bytt och om inte - lossa utloppet och känn på glappet - kolla även hur mycket olja det är i utloppet ( lite finns nog alltid)
- i övrigt - hur är det med extrautrustning ?
personligen skulle jag värdera bilarna ganska lika - en välservad långmilare brukar inte vara någon fara och den enda dyra reparationen du riskerar är väl om turbon rasar - förrutom totalhaveri på motor - växellåda - men det är ju ingen skillnad mot den du har ...
/emwtur
av cool
Sitter och tvekar kan inte bestämma mig för vilket jag skall göra.
Turbon är inte bytt, Ingen extrautrustning finns på den som t.e.x el-hissar eller ac.
Är det värt ett byte?
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]