- tor 08 okt 2009, 18:24
Jag har en 960 -91 och har problem med att vid kyla (räcker med 0gradigt) hoppar vinterläget i om jag använder backläget...utan att ha kört på driven tillräckligt länge först. Och JA, jag vet att det låter sjukt, men så är det!
Om jag alltså kör rakt fram ca ½ tim så kan jag efter det använda backen utan några problem, allt är frid o fröjd.
Men om jag innan det använder backen, då hoppar vinterläget i, gula pilen blinkar, W-läget blinkar, o allt är fullkomligt tiltat. När jag kört så ett tag så börjar den i alla fall växla normalt, men blinkandet fortsätter.
Är det som nu, höst, så slutar det oftast när jag stannat o slagit igen den några gånger.
Är det däremot smällkalla vintern så kan det pågå i evigheter!
Snälla...finns det nån som vet vad det egentligen är för fel?
Har haft den på verkstad o oljan är bytt, och själva växellådan borde det ju inte vara fel på... Då skulle den ju inte funka normalt vår/sommar/tidig höst.
Jag är MYCKET taxam för tips!
/Lila
Om jag alltså kör rakt fram ca ½ tim så kan jag efter det använda backen utan några problem, allt är frid o fröjd.
Men om jag innan det använder backen, då hoppar vinterläget i, gula pilen blinkar, W-läget blinkar, o allt är fullkomligt tiltat. När jag kört så ett tag så börjar den i alla fall växla normalt, men blinkandet fortsätter.
Är det som nu, höst, så slutar det oftast när jag stannat o slagit igen den några gånger.
Är det däremot smällkalla vintern så kan det pågå i evigheter!
Snälla...finns det nån som vet vad det egentligen är för fel?
Har haft den på verkstad o oljan är bytt, och själva växellådan borde det ju inte vara fel på... Då skulle den ju inte funka normalt vår/sommar/tidig höst.
Jag är MYCKET taxam för tips!
/Lila
- By Carlspecial