- mån 05 okt 2009, 10:10
#327721
Funk skrev:Man kan tycka vad man vill om förhållandet mellan Volvo och dess återförsäljare, men det är säljaren som svarar mot kunden. Och man har inte enbart rätt till ersättningar för utlägg utan t.ex även förlorad arbetstid och förluster enligt normala skadeståndsrättsliga principer. Volvoassistans är utan tvekan bra och löser det mesta, men i de fall den inte gör det så är säljaren ansvarig för att lösa problemen, man kan väl påstå att Volvoassistans avlastar säljaren, och förenklar för kunden.Volvo Assistans, de skickar väl bara bärgare och inget annat ?
Skulle inte uuppgifterna itråden stämma så är det olyckligt, men principerna gäller i alla fall likafullt...
/THomas
AIK:are som kör V70II MY10 2.4D aut (090909 kl 10.30), CUBE ELITE SUPER HPC SL 29 -13, Focus Black Raider ltd -08 + Toyota Corolla -95
V70N -01 brann upp 1/6-2009 + 855 -95 + Saab 9000i 2.3 -90 + Saab 9000i 2.0 -87 + Celica -87 + Golf GTI -84 + Celica -83
V70N -01 brann upp 1/6-2009 + 855 -95 + Saab 9000i 2.3 -90 + Saab 9000i 2.0 -87 + Celica -87 + Golf GTI -84 + Celica -83