Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Hej! idag så tömde jag kylarn på vatten för att fylla på glykol istället. fyllde på 6 liter. så körde jag en sväng. o när jag kollade slangarna så var dom stenhårda.. gick inte o trycka ihop slangen pga det var så stort tryck i dom! sen skulle jag öppna behållarn då pös det över en massa precis som han kokat. :/ vad jag har lärt mig, ifall det pyser över mycket i behållarn så är topplockspackningen kass.. kan det vara så? den drar inget vatten. det är mycket tryck i alla slanger...
av Vovlo_Henrik
Du har troligen överfyllt systemet bara, låt motorn gå på tomgång med locket öppet och låt vattnet rinna ut tills normal motortemperatur är uppnådd så ska du se att det funkar sen :wink:
av volvo944gl
behållarn är halv.. motorn har gått ett tag. men den kan inte stå förlänge häller pga jag inte har nån kylfläkt! skall ha el sen. den har gått ner lite i tryck nu iallfall :)
Användarvisningsbild
av emwtur
volvo944gl skrev: - men den kan inte stå förlänge häller pga jag inte har nån kylfläkt!
svarar du inte på din egen fråga där ???

/emwtur
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]