Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Köpte en inre styrled på Biltema i Fredags och då sa kompisen: Hoppas det är rätt storlek på gängorna osv, det kan vara olika.

Kollat lite på skruvat.se och där hade dem 2 olika storlekar vilket Biltema INTE har.
Enligt Skruvat.se så finns det SMI och TRW styrväxel. Hur ser man vilken styrväxel man har utan att demontera den gamla styrleden?

Gäller en Volvo V70 1998.
Sitter det alltså en produktskylt på insidan skärmen? Den missade jag helt imorse när jag letade i morotrummet.
Skall ner å kolla om en liten stund å se om jag hittar någon skylt.
Återkommer......

Någon som vet hur många tecken det skall vara på den raden?

Iaf så står det så här i den raden: 3221EV55
Användarvisningsbild
av #27
timebandit skrev:Någon som vet hur många tecken det skall vara på den raden?

Iaf så står det så här i den raden: 3221EV55
8 tecken om jag inte har fel på mina uppgifter.
Fasen va bra, då stämmer det iaf med sifforna! Tack skall du ha! Blir till att byta tillbaks delen hos Biltema å köpa den andra storleken hos någon som har den ;)

Tack igen!
Jag ska byta mina inre styrleder på en 850 2.5 SE 1995 och jag skulle kolla vilken om jag har TRW/SMI så jag kollade på typskylten på vänster skärm men jag hittade ingen siffra utan en massa bokstäver istället detta stod på skylten "GGXHEUS"

Hur ska jag då veta vilken styrled jag har?
av Kena
Jag hade Trw på min -00:a, de på Volvo visste inte ens fast de såg på lappen under huven. Jag köpte båda och lämnade tillbaka de som var fel.
Det är bara kanske till V70 det finns olika styrleder och att det är en sorts styrled till 850..... Någon som vet?
Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vad är det för värmare inkopplad, […]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]