Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
riksby skrev:jag blir galen,var bor du pettson :D
Jadu jag bor i vadstena kommun. strax utanför motala numera. Hagebyhöga-Sandby 203 heter det. :wink:
Trevligt litet ställe på drygt 4,5ha och mitt blivande garage på 120 kvadrat :wink:
av riksby
en sak till,jag tog väck bränslereläet,då gick ej bränslepumpen,satte tillbaks det,då gick motorn,det måste väl innebära att reläet är ok,att jag slipper felsöka där mer,eller??
av *pettson*
Ja bränslereläet är helt så till vida att det inte är stendött..
Dock kan det ju vara spruckna lödningar i det så att det bråkar när lödningarna blir varma/kalla.
av riksby
ja fast det kan ju inte härledas till mitt problem,det kan ju inte alltid börja strula efter ca 700m,och/eller vara helt igen när man stänger av bilen och direkt efter starta,och då reparerat sej själv i ytterligare 700m :D
av riksby
Idag fick jag en felkod igen,113 lambda integrator,men jag har ju bytt lambdasond,tom provat två olika!!kan det betyda något annat oxå?
av riksby
körde in till stan idag ca 15km,och efter ca 7-8 km,så gjorde bilen som den brukar,det liksom knäpper till och det känns som bilen släpps fri,varvet liksom ökar,sen gick den bra i 5km,tills jag kom fram,men när jag körde hem gick den lika illa igen :-O) ,känns som det är bränslet som är boven,tänkte på att det kanske kunde vara en spridare,men då skulle man väl få felkod på det isf,ja jag vet inte.......
Användarvisningsbild
av js1
Nejdå, inte alls. Känns ju bara som nästa steg blir att byta hela motorn :lol:
Ska bli spännande att få reda vad det är så småningom.
av riksby
Det finns ingen som bor hyfsat nära blekinge,som är en klippa på volvo 850??jag är desperat o betalar,vafan man har en rostfri kombi där allt funkar,men att den går illa,gjordes dessa bilarna för att man skulle gissa sej till felen??
av riksby
idag provtryckte jag bränslepumpen,inget fel där,men när den stod på tomgång,o vi lyfte på kontakterna till spridarna,så vid den sista kontakten vi kollade så hände det sej att precis när vi tog på kontakten så ökade varvtalet,glapp?hursomhelst gick den lika illa som innan efter detta,men då undrar jag följande,kan det va den spridaren som är problemet,med tanke på vad jag skrivit innan!känns ju lite sådär att den ev skulle funka vid start,och sen vid 3000 varv,men jag hörde nåt om nån magnetgrej i spridaren,ja jag vet ju som sagt inte....... ?:-/
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]