- sön 04 okt 2009, 02:01
De hellackade listerna på S/V70 är dock inte praktiska, det blir märken vid minsta körning mot något och fr a ovansidan av stötfångaren bak.
S/V70 är lite tystare också.
Motorljudet lika härligt i båda:)
PH
Maxwell skrev:Största skillnaden tycker jag är inredningen, dvs. panel + dörrsidor. 850 ser där ut mer som en 740 och är klart plastig. S/V70 är mycket mer gedigen och fr a dörrarna känns mycket mer "premium". Är det någonstans Volvo gick från plastig till premium så är det här. Sen är ju storfrontsstereon vanligare i S/V70 vilket bidrar till att det ser snyggare ut.sidhabo skrev:Nja, det var inte mekarvänligheten jag syftade på utan moderniteten. En S/V70 är ju en 850 utan alla barnsjukdommar plus att de uppdateringar som gjordes på ut- och insidan gör att bilen ser ut och känns lite modernare.Maxwell skrev: Om du vill byta så är S/V70 (97-00) ett mycket bättre alternativ än 850/855.Går den att meka med själv då .... Det är den gränsen jag är orolig för. 850 -95 verkar ju mekbar i alla fall.
//Maxwell
//Maxwell
De hellackade listerna på S/V70 är dock inte praktiska, det blir märken vid minsta körning mot något och fr a ovansidan av stötfångaren bak.
S/V70 är lite tystare också.
Motorljudet lika härligt i båda:)
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24
- By wallentin