- lör 03 okt 2009, 19:18
Idag var jag och farsan på okq8 gör det själv hallen. Vi tömde ut motoroljan och hällde i helsyntet 5w-50 motorolja som jag köpt på biltema (bra olja samma som från Statoil). Sedan bytte vi ur växel låde oljan (mekonomen helsyntet) i megnetskruven (pluggen,nivå) fanns en del metall spån men ej mycket bara litegran vet ej vad jag ska referera till då det gäller mycket eller lite.
Har även bytt luft filter, broms olja, servo olja, oljefilter, packningar till oljeplugg, växelplugg, broms sköldar som jag behandlat, skjöljt ut kylsystemet med kylrengöring sedan smörjmedel och glykol.
Bakaxeloljan är bytt vid alla olje tillfällen körde vi helcyntet för rätt ändamål enligt mekonomen tebbeller.
Men jag bytte ur temgivaren och mätaren i intrumentpanelen fungerar fortfarande inte, alla andra givarna tog jag bort och rengjorde anslutninarna med oxid rengöring , slipade ren ytan och satte dit. Ska man behöva köra litegrann med bilen innan allt fungerar.
Finns det nåt mer jag kan göra med bilen för att förbättre och under hålla?
Har även bytt luft filter, broms olja, servo olja, oljefilter, packningar till oljeplugg, växelplugg, broms sköldar som jag behandlat, skjöljt ut kylsystemet med kylrengöring sedan smörjmedel och glykol.
Bakaxeloljan är bytt vid alla olje tillfällen körde vi helcyntet för rätt ändamål enligt mekonomen tebbeller.
Men jag bytte ur temgivaren och mätaren i intrumentpanelen fungerar fortfarande inte, alla andra givarna tog jag bort och rengjorde anslutninarna med oxid rengöring , slipade ren ytan och satte dit. Ska man behöva köra litegrann med bilen innan allt fungerar.
Finns det nåt mer jag kan göra med bilen för att förbättre och under hålla?
Jag valde inte volvo... volvo valde mig
Bmw är även den en fröjd att äga (318i) som ny
Bmw är även den en fröjd att äga (318i) som ny
- By wallentin