Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av calle945
hej,
vad för olja andvädner du/ni i eran eller vet ni vad det skall vara för olja i en sådan motor?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Varning såna här diskussioner brukar kunna dra iväg då det brukar komma in på vilken olja som är bäst!!

så jag råder dig till att göra det som står nedan ända viktiga är att du får rätt viskositet på oljan.

Läs i handboken om du har en sådan annars ta kontakt med Volvo dom kan råda dig att köpa den ena och den andra oljan.
Användarvisningsbild
av Ticken
cybermunk skrev:Läs i handboken om du har en sådan annars ta kontakt med Volvo dom kan råda dig att köpa den ena och den andra oljan.
Håller med cybermunk, alternativet är att söka på forumet. Finns massor av trådar om detta redan 8)

/Ticken
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Se det så här... Dom oljorna som du idag hittar i butikernas hyllor (oavsett vilka) är bättre än de oljorna som fanns när bilen tillverkades, vilket gör att du kan välja vilken du vill (av motoroljorna).
Sen finns det naturligtvis bättre och sämmre sammansättningar av oljor idag, men det är upp till var å en att avgöra (smaken är så delad i detta område). :wink:
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]