- fre 02 okt 2009, 17:07
Hejsan!
Har ett hopplöst fall i mina ögon, den som ger mig tips om vad det är och det leder till att bilen går får pengar
Är som sagt en b230FK motor automat växel låda!
Symtom är att den börjar gå ojämnt vid 1900-2500 mellan det varvtalet går bilen skit. När turbon slår till ungefär blir den orkes lös och låter ungefär som om att den står på varvstopp fast saktare om ni fattar? :)
Bytt på bilen och kollat:
*samtliga boxar
*luftmassemätare
*tändkablar, stift, rotor, fördelare
*tändmodul
*nytt grenrör
*ny topp och packning
*insugs packningar osv nytt!
*kollat om den drar tjuvluft gör den inte
*tändläges givare
*kall start osv
*inget märkvärdigt glapp i turbo
*IC är provtryckt
*bränsletrycket är okej
*Jordar som den ska
*Har haft den inne på dator kontroll system OKEJ står det
Kommer inte på mer för stunden men har säkert glömt nåt jag redan kollat!
SNÄLLA! Nån som har en aning om vad det är får gärna höra av sig, som sagt den som finner felet kommer jag inte vara avduga för över pengar direkt haha
har även haft bilen på verkstad och snackat mycket med dom och dom kan inte heller förstå varför han beter sig som han gör!
Bilen går kanon bra på höga och låga varv det är just vid 1900 - 2500 han går skit, kan ibland gå upp i tomgång också!
Tackar för svar
-)
mvh
Har ett hopplöst fall i mina ögon, den som ger mig tips om vad det är och det leder till att bilen går får pengar
Är som sagt en b230FK motor automat växel låda!
Symtom är att den börjar gå ojämnt vid 1900-2500 mellan det varvtalet går bilen skit. När turbon slår till ungefär blir den orkes lös och låter ungefär som om att den står på varvstopp fast saktare om ni fattar? :)
Bytt på bilen och kollat:
*samtliga boxar
*luftmassemätare
*tändkablar, stift, rotor, fördelare
*tändmodul
*nytt grenrör
*ny topp och packning
*insugs packningar osv nytt!
*kollat om den drar tjuvluft gör den inte
*tändläges givare
*kall start osv
*inget märkvärdigt glapp i turbo
*IC är provtryckt
*bränsletrycket är okej
*Jordar som den ska
*Har haft den inne på dator kontroll system OKEJ står det
Kommer inte på mer för stunden men har säkert glömt nåt jag redan kollat!
SNÄLLA! Nån som har en aning om vad det är får gärna höra av sig, som sagt den som finner felet kommer jag inte vara avduga för över pengar direkt haha
har även haft bilen på verkstad och snackat mycket med dom och dom kan inte heller förstå varför han beter sig som han gör!
Bilen går kanon bra på höga och låga varv det är just vid 1900 - 2500 han går skit, kan ibland gå upp i tomgång också!
Tackar för svar
mvh
- By UnleashFusion