Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hastbomk
Hej

vad använder ni för svets elektroder till så kallad aga diff(svetsdiff)

vet inte om jag var för snål i förra bilen men det höll inte så bra iaf. det var OK 48 jag hade då. då det är en allround pinne bör det finnas en som fungerar bättre tycker jag.
Användarvisningsbild
av BRUTUS
vem i helvete svetsar aga med p48 2.5............förvärmning och minst 3.25 or gäller......2.5,,,då kan du likagärna löda eller slänga in sågspån.....och 80/90 olja...... :-O)
av Vovlo_Henrik
BRUTUS skrev:vem i helvete svetsar aga med p48 2.5............förvärmning och minst 3.25 or gäller......2.5,,,då kan du likagärna löda eller slänga in sågspån.....och 80/90 olja...... :-O)
Har du svetsat bakaxlar förut?? :???: Blir inget starkare av att bara bygga stora svetsar och det krävs inte mkt innan diffen är låst, huvudsaken är att dreven svetsas hela vägen och inte bara en punkt på mitten, svetsade en diff med halvautomat det höll det med :-)-)
Användarvisningsbild
av BRUTUS
JAG ÄR SVETSARE OCH VERKTYGSMAKARE,,,,HAR ALLA LICENSER,,,,,OCH ÄVEN HÅLLFASTIGHETS CERTIFICERAD,,,,SVETSAR MÅNGA DIFFAR,,,,OCH ÄVEN GJUTJÄRN,,,,BLOCK Å TOPPAR,,,KÖR MED ORLIKON OCH DILLON,,,JAG ÄR EN AV 4 I SVERIGE SOM SYSSLAR MED DETTA.....
av Amarace
Brutus, då borde du väl också kunna svetsa en Diff med 2,5mm elektroder?
Dillon behövs ju inte ens nämnas då det ju absolut inte är nåt att svetsa en diff med ;) Och Oerlikon är ju bara ett märke i mängden egentligen, säger ju inte heller så mycket.
Användarvisningsbild
av cybermunk
O.T men ändå inte Brutus kasta bort CAPS
av cse
BRUTUS skrev:JAG ÄR SVETSARE OCH VERKTYGSMAKARE,,,,HAR ALLA LICENSER,,,,,OCH ÄVEN HÅLLFASTIGHETS CERTIFICERAD,,,,SVETSAR MÅNGA DIFFAR,,,,OCH ÄVEN GJUTJÄRN,,,,BLOCK Å TOPPAR,,,KÖR MED ORLIKON OCH DILLON,,,JAG ÄR EN AV 4 I SVERIGE SOM SYSSLAR MED DETTA.....
Hur många svetsprov ingår i ALLA LICENSER.??
Vilken typ av prov gör man för att bli HÅLLFASTHETSCERTIFIERAD??
Vad är det som du är en utav 4 som sysslar med i Sverige, är det att vara allmänt stöddig?

Mvh. BeGe (f.d. svetsare)

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]