Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av k043
Jag ska gå igenom hela bilen undertill samt vid hjulhus och dyl. Jag vill få lite råd men först vill jag berätta vad jag hade tänkt.

Jag rengör med högtryck inga medel bara högtryck och en borste. Låter torka sedan kör jag underredsmassa den svarta kladdinga massan och kletar in allt undertill förutom rörliga delar och avgas systemet. Sedan hade jag tänkt om man kan spraya på rostskyddsmassa ovanpå underredsmassan eller ska man göra tvärtom? Jag vill få det bästa tänkbara skyddet. Underredsmassa är bra så den vill jag köra med. Tanken var att om man kör med rostskyddsmassa som bildar en hinna ovanpå så är det lätt att skölja bort smuts så att underredsmassan förblir svart och fin istället för grå och dammig o skitig.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Rostskydd finns väl som tunt och tjockt. Och så Body som torkar och blir hårt som färg. Är det det du tänker på? Testa nånstans, men jag skulle att det krackelerar när det torkar om man lägger det på ett så mjukt underlag som underredsmassa.
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]