Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ska väl ta en ny bild vid tillfälle så ni får se hur bra det ser ut :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Då är det dags efter knappt 3 veckor. :( :evil:

Lambdalampan lyser och motorn går lite småryckigt :cry:
Tyvärr så är det så att man måste ha instrument efter årsmodell -95 för att läsa ut felkoder, om jag läst rätt.

Jag har en som jag ska fråga om han har tid att titta på vad det kan vara ( han har grejer för att läsa felkoder).

Volvo säger att man bokar en tid på 1-1.5h och sätter ett pristak på 1500kr. Oftast hittar de felet på den tiden, annars får man bestämma om de ska fortsätta leta eller om man vill avbryta.

/Kalle
Nu har jag stoppat i nya tändstift ( Volvo Original, stiften kostade 287,50 ). Nu går bilen som den ska! :D Det var säkert så att det kommit in vatten i tändstiftsbrunnarna när jag motortvättade bilen. Några stift var också blöta.
Lampan lyser fortfarande ska fara och köra en sväng och se om den slocknar.

/Kalle
Batteripolen bort en timma, lampan hade slocknat. Men vid provkörning och kraftig acceleration så blinkar lampan, annars lyser den konstant igen, och bilen smårycker (misständer?) vid acceleration. Jämn fart, tomgång= bilen går som den ska. Funderar på om luftmätaren är trasig. På måndag ska jag ringa till Volvo kl. 07.00, bilen ska vara körbar det får kosta vad det kostar. :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 91

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]