- mån 28 sep 2009, 15:13
Jag har en S40 2.0 T -99, och har under hela sommaren haft problem att starta den. Det är inte alla gånger, det kan gå ett par veckor innan det strular igen. Ibland händer det ingenting, sen vissa gånger låter den precis som den ska starta men så bryts det. Har lämnat in den två gånger. Första gången hittade dem en felkod, kommunikation mellan motorstyrdon och startspärr felaktig, och dem bytade sändarring t-lås, står det i papperna. Men det var lika dant igen efter någon dag. Fick lämna den en gång till sen en månad senare, för då ville den inte starta alls. Startmotorn drog runt men sen inget mer. Då lämnade jag den på Volvo, de hittade också en felkod, dock inte samma. Nollställde den och sen startade den igen, så de bytte inget eller nåt sånt. Har funkat nu i nästan en vecka men så idag vid första försöket hände det inget när jag drog runt nycklen, andra försöket utan problem. Är oftast så, att det går på andra försöket. De två gånger som den har varit svårast att starta har den varit varm, vet inte om det kan ha med det att göra?
Börjar bli lite trött på detta, så hade varit tacksam om nån hade nån idé om vad det kan vara.
Börjar bli lite trött på detta, så hade varit tacksam om nån hade nån idé om vad det kan vara.