Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av EmmaOchErik
Min 740 gl, 230 F, 1987 Skuttar ibland när vi kör. Vi har bytt bränslepumpen,bränslefiltret,fördelarlocket eller vad den heter som går till tändstiften, tändmondulen, och tändstift. Och den håller fortfarande på att skutta. så dör den plöttsligt ibland efter en stund Kan det vara någon som har hällt i vatten i tanken?? Tack för svar!!!
Senast redigerad av 2 EmmaOchErik, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av emwtur
välkommen till forumet
eftersom normal bensin idag innehåller 5% etanol ( i princip 5% k-sprit ) är det nog inte troligt,
du skriver inte vad du har för motor och årsmodell så det är inte så lätt att tipsa - men har du stromberg-förgasare på bilen så är ju alltid förgasarmembranet värt att kontrollera
( kolla så att det är helt och inte har sprickor )
har du inte strombergförgasare så .... - har du inget membran :-)

/emwtur
av EmmaOchErik
emwtur skrev:välkommen till forumet
eftersom normal bensin idag innehåller 5% etanol ( i princip 5% k-sprit ) är det nog inte troligt,
du skriver inte vad du har för motor och årsmodell så det är inte så lätt att tipsa - men har du stromberg-förgasare på bilen så är ju alltid förgasarmembranet värt att kontrollera
( kolla så att det är helt och inte har sprickor )
har du inte strombergförgasare så .... - har du inget membran :-)

/emwtur

Det är en Volvo 740 gl, 230F, 1987 årsmodell. Tack så mycket, jag ska ta och kolla om det är en sådan förgasare :)
Användarvisningsbild
av päpplet
F-motorn har insprutning så den har inte förgasare. Däremot mycket annat som kan krångla :|
Användarvisningsbild
av PelleH
Hallgivaren kan de kanske vara? Om den nu inte redan e bytt. Jag hade typ samma fel på min 740 och byte hallgivare o sedan gick den fint.
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]