- mån 07 sep 2009, 08:47
Har funderat lite över det där med batteriet, ska kolla om det är slut och i så fall byta. Då bör ju även felkoderna försvinna då om jag inte har för bråttom i med det nya. Tack för svar, ska återkomma med info när problem är avhjälpt.
Marbas skrev:Larzan skrev:Jag har aldrig märkt någon övre gräns på hur varmt det får vara ute för att värmaren inte ska starta om man startar den manuellt. Dock så startar den automatiskt om det är 5 grader eller kallare ute, och motorn inte är fullvarm.leiwi skrev:värmaren startar inte om utetemperaturen är över 10 grader ej heller om bränslevarningen lyserVar det inte över 15 grader?
Lyckades starta min en kylig morgon nyss, men ej senare på dagen.
Om den går från På till Av på någon sekund så är det troligen så att dina startförsök (3 st) är "förbrukade". Prova att dra ur batteriet en stund (några minuter), och prova igen. Då får du i alla fall tre nya försök. Fast, har du ett problem i brännaren så försvinner ju inte det bara för att du kopplar bort batteriet... Tänk på att du ska tillräckligt med bränsle i tanken och inte ett för dåligt batteri.
Har funderat lite över det där med batteriet, ska kolla om det är slut och i så fall byta. Då bör ju även felkoderna försvinna då om jag inte har för bråttom i med det nya. Tack för svar, ska återkomma med info när problem är avhjälpt.