Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av soulman79
Tjena.

Köpte mig en 740 år 88 förra helgen, och stormtrivs med bilen.

Men jag märkte idag att plastkåpan som sitter under motorn har lossnat på ena fästet och hänger lite...
Vad tar en verstad för att sätta fast den tror ni? Är det nån special skruv eller borde dom kunna trycka dit den relativt fort? Är kåpan viktig?

Bästa hälsningar
Charlie
Användarvisningsbild
av buddha88
Den e inte så svår o sätta dit själv så d e ingen idé o lämna in den för det, sitter med några skruvar på sidan om ja inte minns fel, o den e inte så viktig.
av soulman79
kanon tack för svar! det finns ingen i gbg området som råkar ligga på en sån skruv och lite kunskap om att sätta den på plats, bjuckar på kaffe och kanelbulle! =)
Användarvisningsbild
av emwtur
Vill inte göra dig besviken men oftast lossar den pga att plasten spruckit runt skruvarna !
/emwtur
Användarvisningsbild
av emwtur
jag lappade min genom att popnita fast några plåtbitar "över sprickorna"
- det var söndag !

/emwtur
av soulman79
okay... inget onormalt problem dvs =) men en vanlig verkstad bör kunna sätta den på plats på något sätt för nån hundring typ... eller om någon har ett sjysst garage i GBG som kan trixa dit den så bjuckar jag på kaffe och bulle =)
Användarvisningsbild
av emwtur
ungefär denna va ?

Bild
på mekonomen :
Artikelnr: 79-904023-5A1
Benämning: Plåt under motor
Pris: 663.00

Var kostade den 300 ????
/emwtur
bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]