Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 745x2
Min 745 med B230E stannade helt utan förvarning. Konstaterade att bränslepumpen inte surrade till när jag slog på tändingen. Letade reda på reläet för den, klädde av det och provade att trycka ihop bläcken. Så surrade pumpen som vanligt och det kom bensin ur slangen som jag demonterat från insprutningspumpen. Bytte till ett nytt relä, men pumpen gick inte ändå. Alltså verkar det inte komma någon signlal till reläet som får spolen att dra. Ser bra ut både över och under relähållaren. Vad f:n kan det vara för fel? Vad är det som styr reläet? ??:-/
av sicnarf
Säker på att pumpen i tanken fungerar?Öppna tanklocket och be nån sätta örat till när du vrider på tändningen.Hörs det nåt surrande en liten stund?
av 745x2
Vad jag förstår, när jag läser andra inlägg, så styrs inte pumpen under sätena från pumpen i tanken. Alla säkringar är kollade och uppmätta. Undrar om reläet till pumpen kan styras av någon signal från varvtalsgivare eller dylikt???
bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]