Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos40
jag har en volvo s40 classic 2004 års modell , jag har problem med brännslepumpen och jag köpte en ny på mekonomen men när jag monterade den passade inte brännslefiltret från min gammla brännslepump. Jag fick inte någon brännslepumpfilter från mekonomen , personalen från mekonomen tror inte att det behövs någon breännslepumpfilter på den nya bränslepumpen......jag är lite osäker på det att inte behövs någon bränslepumpfilter....kan någån hjälpa....tack volvo 40
Senast redigerad av 2 volvos40, redigerad totalt 0 gång.
av volvos40
mina lokala volvohandlare vill inte hjälpa...... pumpen är inte orginal,jag köpte det på mekonomen
Användarvisningsbild
av Fisch
Filtret sitter ju på pumpen av en orsak. Om mekonomen inte vet så får de helt enkelt ta reda på det, tycker jag. De måste ju vara säkra på sin sak.
av silver6an
volvos40 skrev:jag har en volvo s40 classic 2004 års modell , jag har problem med brännslepumpen och jag köpte en ny på mekonomen men när jag monterade den passade inte brännslefiltret från min gammla brännslepump. Jag fick inte någon brännslepumpfilter från mekonomen , personalen från mekonomen tror inte att det behövs någon breännslepumpfilter på den nya bränslepumpen......jag är lite osäker på det att inte behövs någon bränslepumpfilter....kan någån hjälpa....tack volvo 40
Hejsan,

Jodå visst funkar det utan men dock får pumpen i armaturen kortare livslägnd då det alltid finns partiklar som sätter sig i filtret men hur länge pumpen funkar utan ja det är frågan troligen så länge du har bilen......... filtret kom bill på såkallade SMUTTSIGA marknaderna där det ofta var mkt skit i bränslet , brasilien,vissa delar av USA osv.

Mvh Robban
av Rodolfo
Hej, jag är lite frågande kring hur det demonteras. Min Hayesbok är på landet men bilen står på gatan just nu. Jag har en v40 t4 98 och jag köpte den vid 8500 mil år 2001, nu är den 2009 och den har gått 18500 mil, dvs jag har haft den under 10000 mil, ganska problemfritt. Utom på en sak ; bränslepumpar. Nu har den pajat för 3:e gången men nu lämnar jag inte in den. Jag har beställt filter + pump från skruvat.se och oavsett hur kan det väl knappast vara sämre än Volvo original tänkte jag. På andra volvo har jag bytt utan problem men nu vet jag inte hur jag får ur pumpen. Jag får lätt loss svarta plastringen som håller fast den vita #lådan" som jag antar innehåller pumpen, men hur får jag upp den? Sitter pumpen inne i den vita lådan? Någon med erfarnehet som vill hjälpa en stackare? Måste jag lossa på in- och utgående bränsleledning innan jag tar upp den eller drar jag upp allt? Anyone please??
av volvos40
HEJ... PROBLEM MED HANDBROMS S 40 -04...handbromsen tar högt upp när man drar åt den,hur juserar man den...tack
Användarvisningsbild
av Tomas88
Om jag fattat rätt så handlade denna tråden om bränslepump och så har du ändrat rubriken och frågar om handbromsen i stället.
Bättre att du startar en ny tråd eller letar upp en annan som redan handlar om handbromsproblem (vet att det finns).
Ändrar tillbaka rubriken så man vet innehållet i tråden. Så får du ställa din fråga i en annan tråd så ska jag ge ett svar på vad jag tror det kan vara.

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]