Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riksby
hej igen,jaha,bytte ut styrenhet,mapsensor,vevaxelgivare,då startade bilen inte alls,bytte tillbaks till det gamla,först mapsensorn,inget liv,sen styrenhet.inget liv,sen vevaxelgivare,då startade den lätt som vanligt,nu hade jag de gamla delarna tillbaks,körde en tur,men efter ca 700 m,så vard et som vanligt,slöade på gas,men drog iväg efter 3000 varv,körde hem,skiftade till den andra mapsensorn,då gick tomgången upp o ner,500-1300,satte tillbaks den gamla,bytte styrenhet,ut o provkör,tycker då att den går lite bättre,men sen blev det mörkt,orkade inte mer idag,ska köra några mil på söndag...men jag vet inte,kom med förslag :D
av riksby
inget hjälpte,så nu har jag bara bränslepump kvar att byta,däremot får jag inga felkoder längra med den nya styrenheten!!är det inte någon i detta volvolandet som haft samma problem?????
Användarvisningsbild
av js1
Har du bytt bränslefilter?
av riksby
ska fråga killen som hade den på verkstan,men jag fick ju en tvåa på läckage bränslefilter,så det utgår jag ifrån,men då skulle ju bilen gå dåligt hela tiden?går dåligt som sagt efter man kört ca 700 m,sen kan man stänga av den o kör alika långt till osv osv,plus att den går bättre på 3000-3500 varv o högre??fattar nada
Användarvisningsbild
av js1
Tråkig historia. Jag är ingen expert och kan inte peka på ngt, du har ju bytt det mesta. Möjligen att du haft otur och nån av bytesdelarna också varit
trasig. Det verkar som den bygger upp nåt motstånd. Är det fritt blås i insugstrummor, grenrör, avgas osv? Har du kollat så kamremmen sitter rätt?
Tänkte om den satt nåt hack fel kanske den har svårt att gå på lågvarv. En tanke bara.
av riksby
ännu en fråga,kan bränslepumpen vara på väg att gå,jag menar kan bilen gå ok på höga varv,men piss på dåliga,och att det kan ha med bränsle pumpen att göra,i mitt tycke skulle ju bilen gå halvdant hela tiden
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]