Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har jag gjort en dålig affär?

Absolut - du har betalat på tok för mycket.
9
41%
Nej - bilia är skitbra och det är trygg och bra affär.
13
59%
av nybliven_volvoist
Oj oj oj.... Har för första gången handlat volvo. Har varit på bilia idag och det hela är som gott som klart. Det blev en Volvo V70 2,4 140 hk business. Mycket fin, välvårdad osv. Fick lägga till drag, matta bak och nya vinterdäck med dubb och då gick hela kalasen på 179000 kr. Shit - är jag lurad nu? Har kollat på blocket och det finns ju liknande bilar som går för runda 150000 kr privat.

Fick med mig ordersedeln från bilia och inget är påskrivet, men det är leverans om en vecka... kommer jag att betala tok för mycket???

Har inbillat mig att bilia och seriöst och att de extra kronorna jag får lägga kan vara vettiga eftersom

- jag får 12 mån happy deal garanti
- bilia har gått igenom bilen (säger de)
- bilen är ren och snygg och jag har provkört den...

Att leta vidare kostar ju både tid och pengar och jag är trött på att leta.... suck...

Ni på forumet tycker säkert jag har gjort världens sämsta affär. Eller?
Senast redigerad av 1 nybliven_volvoist, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
Åsrmodell och miltal då?

/L
av NCR
nybliven_volvoist skrev:Oj oj oj.... Har för första gången handlat volvo. Har varit på bilia idag och det hela är som gott som klart. Det blev en Volvo V70 2,4 140 hk business. Mycket fin, välvårdad osv. Fick lägga till drag, matta bak och nya vinterdäck med dubb och då gick hela kalasen på 179000 kr. Shit - är jag lurad nu? Har kollat på blocket och det finns ju liknande bilar som går för runda 150000 kr privat.

Fick med mig ordersedeln från bilia och inget är påskrivet, men det är leverans om en vecka, och jag har ågren som fan.... kommer jag att betala tok för mycket???

Har inbillat mig att bilia och seriöst och att de extra kronorna jag får lägga kan vara vettiga eftersom

- jag får 12 mån happy deal garanti
- bilia har gått igenom bilen (säger de)
- bilen är ren och snygg och jag har provkört den...

Att leta vidare kostar ju både tid och pengar och jag är trött på att leta.... suck...

Ni på forumet tycker säkert jag har gjort världens sämsta affär. Eller?
Jag som också har köpt begagnat på Bilia och haft Happy Deal vet att den garantin är värd en hel del. Mig "gav" den mig en ny bil när den begagnade jag hade köpt inte hade lust att sluta strula med oljud och hjulupphängning. Bilia lade säkert ner 35.000+ för att försöka hitta felet i materialkostnad och timmar.

Jag är dock ingen skruvnisse som tycker att mecka är det roligaste näst efter att spika upp gipsväggar och jag vet ju inte om du gillar att mecka heller, men för oss som inte gör det innebär Happy Deal just det namnet antyder.

Det skulle dock vara intressant att veta årsmodell och milantal på bilen du har köpt, precis som Loner säger.
av sm7ovk
Nej, jag tror inte du blivit "lurad". Att bilen är dyrare på Bilia än på Blocket är ju precis som tidigare nämnt - garantier. Just "Happy deal" verkar väldigt bra - själv hade jag oturen att köpa en bil innan man införde detta. Tyvärr tog det mer än de tre månader man hade garanti för att komma så långt att jag skulle byta till vinterdäck - då upptäcker jag att jag inte kan få av ena sommardäcket. Eftersom hjulet satt fast med en låsbult så blev det ju inte bättre... Bilia var inte speciellt hjälpsamma här inte... att då ha ett helt års garanti tycker jag låter verkligt bra! Då hinner man verkligen testa bilen. Med reservation för ålder och mil så tycker jag att det låter helt ok.
av nybliven_volvoist
Skönt att ni tycker att det verkar vara en bra deal så långt. Kan tillägga att bilen har rullat 9200 mil att den togs i bruk mars 2002. Är det fortfarande ok, eller?

Tack, då flyttar jag detta till rätt forum
Loner
av sm7ovk
Japp, tycker ivarje fall jag. Jag köpte en 04:a nyligen, 6500mil, för 185kkr - men det var helt privat, så det är klart att man är lite nervös...
Då fanns det en hel del i/på bilen, skinn + drag + etc, men samma storlek på motorn som du. Jag hade gärna tagit över säljarens trygghetsavtal, men det går man tydligen inte med på längre...
av NCR
sm7ovk skrev: Jag hade gärna tagit över säljarens trygghetsavtal, men det går man tydligen inte med på längre...
Jaså? Jo men det skall gå, i alla fall enl mina villkor (har trygghetsavtal) jag just läste.
av Sid
Det är ju klart dyrare o handla bil på bilia, och eg skall man nog inte lita på happy deal allt för mycket. Men du har ju andra fördelar, som tex om du handlar via bilia o har den försäkrad via volvia så hjälper dom till betydligt mer vid ev problem, samt att du har en hel del goodwill från bilias sida, som du aldrig får om du köper privat.

Men det verkar som ett ok köp, dock skulle inte ja handla en bil med sugmotor men det är en annan sak.
av Zane_73
Gå in på http://www.bilpriser.se , där kan du kolla vad den bilen på ett ungefär ska kosta hos en handlare och privatperson.
Användarvisningsbild
av åsaboe
Jäkla bra sida, våran 2004 V70 Bi-Fuel är nu värd sexochetthalvt tusen mer hos bilhandlare än vi gav för den juni 2005, hos bilhandlare :wink:
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]